לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

תביעה נגד הצבא – מה התנאים והאם שווה

השירות הצבאי הממושך וכן אופי השירות הצבאי, מעלים את הסיכויים לגרימתן של תאונות, פציעות ומחלות בקרב החיילים, מקרים בגינם ניתן יהיה להגיש תביעה כנגד הצבא ולקבל פיצויים בהתאם. את מי בדיוק תובעים? מהם התנאים והאם שווה להגיש תביעה כזאת? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם

 

מהי תביעה כנגד הצבא?

השירות הצבאי הממושך וכן אופי השירות הצבאי, בו החיילים נחשפים לאירועים ביטחוניים כאלה ואחרים בתדירות תכופה למדי, מעלים את הסיכויים להתרחשותן של תאונות, פציעות ומחלות במהלך ועקב השירות הצבאי, כאשר בגין כל אחד מהמקרים הללו ניתן יהיה להגיש תביעה כנגד הצבא.

למעשה, המונח תביעה כנגד הצבא מתייחס לתביעה שחיילים משוחררים וכן אנשי כוחות הביטחון יכולים להגיש כנגד משרד הביטחון ולא כנגד הצבא עצמו (לחצו כאן למידע נוסף >>) וזאת בשל עצם העובדה כי לצבא קיימת אחריות מוחלטת על כלל הנזקים הנגרמים לחיילים במהלך שירותם הצבאי.

 

מהם התנאים להגשת תביעה כנגד הצבא?

על מנת להגיש תביעה כנגד הצבא נדרשים להתקיים התנאים הבאים:

גרימת נזק

אחד התנאים הבסיסיים בהגשת תביעה כנגד הצבא הוא הוכחת הנזק שנגרם לכם. את הנזק והשפעתו על שגרת החיים שלכם ניתן להוכיח באמצעות מסמכים רפואיים וחוות דעת של רופאים מומחים בתחום.

הוכחת קשר סיבתי

הוכחת הנזק היא שלב ראשון וחשוב בתהליך, אך היא לא עומדת כתנאי בפני עצמו ובכדי להגיש תביעה כנגד הצבא, נדרש להוכיח את הקשר הסיבתי בין הנזק שנגרם לכם לבין תנאי השירות.

תקופת התיישנות

את התביעה כנגד הצבא יש להגיש בתוך 3 שנים מיום השחרור (כמובן שעדיף ומומלץ להגיש בסמוך ככל האפשר למועד האירוע), אחרת תחול תקופת התיישנות על המקרה ולא ניתן יהיה להגיש תביעה.

 

האם שווה להגיש תביעה כנגד הצבא?

תביעה כנגד הצבא יכולה להיות הליך מורכב ומסורבל, המביא לא מעט אנשים לחשוב האם כדאי ושווה להתחיל בתהליך ולהגיש את התביעה. יחד עם זאת, ככל ואתם אכן עומדים בתנאים המוזכרים לעיל, הרי שמשמעות הצלחת התביעה היא הכרה בכם כנכי צה"ל וקבלת הטבות, פיצויים וקצבאות שיעזרו וייקלו עליכם את ההתמודדות הכלכלית עם הנכות שנגרמה לכם.

 

מהי הדרך המומלצת ביותר להגשת תביעה כנגד הצבא?

על מנת לוודא מעל לכל ספק כי אכן קיימת עילת תביעה וסיכויים גבוהים לקבלת פיצויים, מומלץ לפנות בהקדם לשירותיו של עו"ד צבאי מומחה, אשר יבחן את פרטי המקרה שלכם וילווה אתכם לאורך כל התהליך, החל משלב גיבוש הראיות והמסמכים הרלוונטיים לביסוס עילת תביעה, דרך ייצוג בוועדה הרפואית ועד קבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

 

לסיכום

תביעה כנגד הצבא היא תביעה המוגשת כנגד משרד הביטחון בגין מקרים של תאונות, פציעות ומחלות וזאת לאחר הוכחת הנזק, הוכחת הקשר הסיבתי בין הנזק לשירות הצבאי והגשת התביעה התוך תקופת ההתיישנות. מאחר ותביעה כנגד הצבא נחשבת לתביעה בירוקרטית ומאתגרת, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד צבאי למקסום סיכויי הצלחת התביעה.

תביעה נגד הצבא

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי