לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי שנוכל להכיר בצוואה שלנו מקרוב. נזמין אתכם להישאר כאן ולגלות יחד אתנו את כל הפרטים הללו.

 

דבר ראשון – יש כמה דרכים לערוך צוואה

אין חוק שמחייב אתכם לערוך צוואה, אך מדובר בעניין שפשוט צריך לעשות. נסביר שכל אדם באשר הוא צריך לערוך צוואה, כדי שניתן יהיה לחלק את הירושה שלו באופן המתאים לו. בהזדמנות זו שיש 4 דרכים נפוצות לעריכת הצוואה:

  • צוואה בעל פה: מדובר בצוואה שנכתבת כאשר האדם חושש שקיצו קרב. תרחיש זה כולל מסירת פרטים בעל פה אודות הצוואה ל – 2 עדים שדוברים את שפת האם של המצווה. העדים אחראיים לכתוב זיכרון דברים אודות תוכן הצוואה ולציין את הסיבות שבהן היא נאמרה
  • צוואה בפני רשות: מדובר בצוואה שנעשית בפני רשם הירושה, בית דין דתי, נוטריון או בית המשפט לענייני משפחה. ניתן לבצע אותה בהגשת כתב או להסביר אודותיה בעל פה, בפני הנציג הנבחר
  • צוואה בכתב יד: צוואה שנכתבת על ידי המצווה בכתב ידו
  • צוואה בפני עדים: צוואה שנערכת בפני עדים שנבחרו על ידי המצווה

 

דרכים להכין את הצוואה

 

דבר שני – כדאי לערוך את הצוואה עם עורך דין

בשלב זה אתם מכירים בסוגי הצוואות השונים, כך שניתן לציין בפניכם את החשיבות שבהסתייעות מצד עורך דין לדיני צוואות. נסביר שגורם מוסמך זה יקנה לצוואה תוקף משפטי. חשוב שתדעו שהדבר לא בא לידי ביטוי בעת עריכת צוואה שנכתבת בכתב יד (שנחשבת לנפוצה ביותר). שכן, ניתן לערער על צוואה שכזו בקלות, בטענה שהיא לא נכתבה מרצונו החופשי של המצווה. נזמין אתכם לקרוא את מדריך לעריכת צוואה המלא שמרכז את האינפורמציה המלאה בנושא.

 

דבר שלישי – עליכם לפנות לעורך דין מומלץ בתחום הצוואות

הימנעו מפנייה אקראית לעורך דין שעוסק בתחום הצוואות. שכן, עליכם לוודא שמדובר במי שנחשב לשם דבר בתחום. נציין שתוכלו להגיע לבעל המקצוע הטוב ביותר בתחום תוך קריאת חוות דעת שנכתבו ברחבי הרשת או באמצעות בירור מול חברים ומכרים שערכו לאחרונה צוואה עם עורך דין.

יְרוּשָׁה

 

דבר רביעי –  יש דרך מסוימת שתאפשר ליורשים שלכם לממש את הצוואה

עליכם לפנות לרשם הירושה ולהגיש בקשה למתן צו קיום צוואה. שכן, זהו השלב הראשוני שיוביל אתכם למימוש הנאמר בצוואה. דעו שהבקשה תפורסם לאחר מכן ברשומות או בעיתונים היומיים, כדי שניתן יהיה להגיש התנגדות לקיומה. אם לא תוגש התנגדות שכזו, ניתן יהיה לממש את הצוואה ולקבל את הרכוש של הנפטר.

 

השורה התחתונה

אלה 4 הדברים שחשוב שתדעו על הצוואה שלכם. בשלב זה יש בידיכם את המידע הבסיסי ביותר שיוביל לעריכת צוואה על הצד הטוב ביותר. נאחל שתדעו אריכות ימים ושתכתבו את צוואתכם בהקדם האפשרי.

עם עורך דין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר