לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

עורך דין הסדר חובות

המציאות של חובות הולכים ונערמים אינה מיטיבה, בלשון המעטה, ודאי שלא עם החייב. גם לא עם בעלי החובות, אשר ככל שעובר הזמן, הם מרגישים כי הסיכוי לקבל את כספם בחזרה הולך וקטן. בדיוק בנקודה זו, כדאי לדעת כי ישנה דרך נוספת, מלבד ההליכים המשפטיים הנפוצים, והיא הסדר חובות מהיר ויעיל במיוחד עם עורך דין הסדר חובות

הלוואות, חובות ואי וודאות כלכלית

בעידן המודרני בו אנחנו חיים, כולנו יכולים לקבל הלוואות, ודי בקלות יש לציין, כאשר לא תמיד אנחנו לוקחים בחשבון את תנאי ההלוואה או כיצד ואיך בכלל אנחנו מתכוונים להחזיר אותה. למעשה, מציאות של הלוואות וחובות קיימת אצל רבים מאיתנו, בין אם בהלוואה לצורך רכישת רכב, חופשה משפחתית או הלוואת המשכנתא הנפוצה.

עורך דין הסדר חובות
עורך דין הסדר חובות

למעשה, הבעיה אינה מתחילה בהלוואות שאנחנו לוקחים על עצמנו והיא גם אינה נובעת רק ממקרים של התנהלות כלכלית רשלנית. כך, מצב של חדלות פירעון, כלומר, אי יכולת להחזיר את ההלוואות והחובות שנטלנו, יכולה לקרות גם לאנשים נורמטיביים, אשר חוו אירועים פתאומיים, דוגמת תאונה או מחלה, שפגעו ביכולת ההשתכרות וההכנסה שלהם.

אילו פתרונות משפטיים קיימים?

ההבנה כי המציאות של חובות יכולה לקרות לכל אחד ואחד מאיתנו, הבנה שקיבלה משמעות מחודשת עם פרוץ מגפת הקורונה, שהביאה לסגירת המשק ויציאה לחל"ת (חופשה ללא תשלום) של אנשים רבים, הביאה את מערכת המשפט בישראל ליצור כמה פתרונות שייקלו על החייבים, אשר רובם כאמור, הגיעו למצב זה בתום לב.

איחוד תיקים בהוצאה לפועל

לרוב, הלוואות וחובות אינם מסתכמים תחת נושה אחד, אלא מחולקים בין כמה נושים, באופן שהביא לפתיחת מספר תיקים בהוצאה לפועל ולהתנהלות מסורבלת, הן מבחינה בירוקרטית והן מבחינת התשלומים, באופן נפרד מול כל נושה. באמצעות תהליך איחוד תיקים, ניתן יהיה לנהל את כולם באופן מרוכז ויחיד.

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי

הליך זה מחליף למעשה את הליך פשיטת הרגל המוכר לכולנו, כאשר מטרתו העיקרית היא להביא לשיקומו הכלכלי של החייב ולאפשר לו להסדיר את חובותיו בהתאם ליכולתו הכלכלית, כאשר בסיום התהליך, יקבל החייב הפטר חלקי או מלא מיתרת החובות שנשארה.

כל מה שצריך לדעת על הגבלות ועיקולים

מערכת המשפט אמנם מעמידה לרשות החייב מספר אפשרויות וכלים להסדיר את החובות ולצאת לדרך כלכלית חדשה, אך במהלך התהליכים הללו, עדיין יוטלו על החייב הגבלות ועיקולים שונים, שנועדו בסופו של דבר למנוע מקרים בהם החייב ימשיך לצבור חובות ולהגדיל את היקף הסכומים.

בין ההגבלות העיקריות והמשמעותיות ביותר הקיימות כיום, ניתן למנות הגבלות על חשבונות הבנק של החייב, הגבלות על שימוש בכרטיסי אשראי, עיקול משכורת, הגבלות על שימוש ברישיון נהיגה, עיכוב יציאה מהארץ ועוד.

מהו הסדר חובות?

אין ספק כי האפשרויות להסדרת חוב שמערכת המשפט מעמידה לרשות החייב, הן אפשרויות מבורכות ואפקטיביות במיוחד ויחד עם זאת, הן לא מתאימות לכל האנשים ובייחוד בשל ההגבלות המהותיות המוטלות על החייב.

בנקודה זו, נכנס למעשה תהליך הסדר חובות, בו ניתן להגיע, בעזרתו של עורך דין הסדר חובות, להסכם פשרה מול הנושים בכל הנוגע לתשלום החובות. תהליך הסדר חובות מבוצע לרוב מחוץ לכותלי בית המשפט והוא נחשב לתהליך מהיר ויעיל עבור שני הצדדים, כך שפעמים רבות הוא מהווה את הפתרון האולטימטיבי להסדרת החוב.

עורך דין הסדר חובות

מי שילווה אתכם בתהליך הסדר החוב הוא עורך דין הסדר חובות, אשר יפעל לניהול משא ומתן מקצועי ויעיל במיוחד מול הנושים, במטרה להפחית ככל האפשר את סכום החוב ולהגיע להסדר תשלומים מיטבי, תוך הפעלת שיקול דעת ודאגה לאינטרסים שלכם.

עם עורך דין הסדר חובות ניתן להגיע להסדר חובות מקיף ומלא מול הנושים ולהימנע מגלגול החובות והגעה להוצאה לפועל, כאשר ניתן לבצע את תהליך הסדר החוב בגין כל סוג של חוב, הן חוב שנוצר מול אדם פרטי והן של עסקים וגופים גדולים כמו הבנקים.

הסדר חובות או חדלות פירעון?

האפשרויות השונות להסדר חובות יכולות להיות מבלבלות למדי, במיוחד בעקבות המחשבה הרווחת כי בסופו של כל תהליך מגיעים לאותה תוצאה – הסדר החובות. לפיכך, כשניגשים לתהליך הסדר חובות, חשוב להתייעץ עם עורך דין הסדר חובות, שאמנם יעשה עבורכם את מרבית העבודה, אך עדיין חשוב להכיר את ההבדלים שבין הסדר חובות לחדלות פירעון.

הסכם לעומת אכיפה

בעזרת עורך דין הסדר חובות, ניתן להגיע להסדר שמקורו בהסכמה של שני הצדדים, זאת בשונה מתהליך חדלות פירעון, שמקורו באכיפה.

זמן שווה כסף

אנחנו עוסקים בכסף ובחובות ואחד הכללים הידועים אומר כי "זמן שווה כסף" ובתהליך הסדר חובות עם עורך דין הסדר חובות שינהל עבורכם משא ומתן יעיל, ניתן יהיה להגיע להסכם מהיר בהחלט, לעומת תהליך חדלות פירעון, היכול להימשך מספר שנים.

הגבלות ועיקולים?

בהמשך ישיר לחיסכון בזמן, הרי שבתהליך חדלות פירעון, מרבית ההגבלות ילוו אתכם לאורך כל התהליך, הנמשך כאמור מספר שנים. לעומת זאת, בתהליך הסדר חובות עם עורך דין הסדר חובות, כתוצאה מההסדר המהיר לא תאלצו לחוות את ההגבלות השונות.

עורך דין הסדר חובות – גם מול הבנק

יכולת ניהול משא ומתן מקצועית של עורך דין הסדר חובות, היא אחד הפרמטרים המהותיים הנדרשים להצלחתו של הסכם הסדר חובות מהיר ויעיל, אך בעוד שנראה כי יכולת משא ומתן כזו תספיק מול נושים פרטיים, הרי שמול חברות וגופים מקצועיים, דוגמת הבנקים, נראה שהסיפור עולה מדריגה ומצריך מיומנויות נוספות מצידו של עורך דין הסדר חובות.

כאשר הליך הסדר החובות מתנהל מול הבנק, עורך דין הסדר חובות צריך לגלות בקיאות יתירה והבנה מקצועית בתחומי הכלכלה, הפיננסים והבנקאות, פרמטרים אשר יעזרו לו לבחון היטב את מצבו הכלכלי של החייב ולנסח הסבר מנומק היטב בדבר הסיבות ליצירת החובות והצגת תכנית עסקית מקצועית ומפורטת שתביא לשיקום והבראת החייב.

כהכנה מוקדמת לתהליך, חשוב שהחייב יפרט בפני עורך דין הסדר חובות את כלל הנכסים ופרטי החסכונות השונים, ככל וקיימים ברשותו, לרבות העמלות הכרוכות בשחרור מוקדם שלהם ובנוסף, להכין ערבויות ורשימת בטחונות לבנק, באופן שיקל עליהם לקבל את ההסכם המוצע באמצעות עורך דין הסדר חובות.

כיצד ניתן לאתר עורך דין הסדר חובות מומלץ?

ראינו אם כן, כי פעילותו של עורך דין הסדר חובות חייבת להיות מדויקת ומקצועית בעליל, במטרה שההסכם יתקבל ויהיה תואם לאינטרסים שלכם וזאת, לפני שיעבור לטיפול משפטי והסדרים שונים, הכרוכים בהגבלות ועיקולים. ולפיכך, חשוב לבחור עורך דין הסדר חובות לא פחות מהטוב ביותר. כיצד עושים זאת?

בחירת עורך דין הסדר חובות צריכה להתמקד למעשה ב – 3 פרמטרים עיקריים: מקצועיות, יחס אישי וזמינות גבוהה וכן המלצות ממכרים או אנשים שנעזרו בשירותיו של עורך הדין בסיטואציה דומה לשלכם.

עורך דין, הסדרים וחובות – סיכום

ראינו עד כה, כי חובות יכולים להיות נחלתם גם של אנשים נורמטיביים, כאשר בכל מקרה, חייבים לפנות לשירותיו של עורך דין הסדר חובות, אשר ינתח לעומק את מצבכם הכלכלי וימליץ לכם על דרכי הפעולה המומלצות.

כעיקרון, תהליך הסדר חובות מאפשר לכם להגיע להסדר מהיר מול הנושים (אנשים פרטיים או גופים וחברות), תוך הפחתת סכום החוב והימנעות מהגבלות ועיקולים, המאפיינים תהליכי הסדר אחרים. לאור החשיבות של התהליך, חשוב לבחור עורך דין הסדר חובות מקצועי, שיכול להעניק לכם יחס אישי ולהיות זמין וכמובן, בעל המלצות רבות מלקוחות אחרים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא