לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

עורך דין מחיקת חובות

המציאות הכלכלית במדינת ישראל היא ללא ספק מהמורכבות בעולם. יוקר המחייה, עליות מחירים בלתי פוסקות וחוסר יציבות בתחומים רבים בעולמות העסקים, מביאים רבים בציבור להתנהלות כלכלית מסוכנת ולצבירת חובות שהולכים ותופחים עם הזמן. אזרחים מן השורה מגיעים למצב של קריסת העסק שהם בנו בשתי ידיים, תופעה שהתרחבה עקב משבר הקורונה. הם מגיעים למצב של חובות כספיים כבדים וכן סובלים מהליכי הוצאה לפועל. עורך דין למחיקת חובות יכול להושיט את היד ולהוציא אתכם מהבור הכלכלי אחת ולתמיד.

מיהו עורך דין למחיקת חובות?

הגעה להליך של פשיטת רגל כתוצאה מריבוי חובות או תיקי הוצאה לפועל, נראית בעיני רבים כסוף העולם. אך חשוב להבין כי כניסה להליך פשיטת רגל היא תחילתו של סוף מצב הביש אליו נקלע אותו חייב. מטרתו העיקרית של עורך דין פשיטת רגל היא הבאת הלקוח שלו למצב בו הוא מקבל אישור של "הפטר חובות", משמע שכל חובותיו נגבו וטופלו ולאפשר לו להתחיל חיים חדשים. כמובן שמדובר בהליך סבוך ומורכב, הכולל יצירת הסדר חובות עם הנושים, איחוד תיקים של הוצאה לפועל וניהול כינוס הנכסים של החייב- כל זאת במטרה להביאו לפתחו של דף חדש ונקי מחובות. עורך דין פשיטת רגל הוא יד ימינו של הלקוח בדרך לשיקום כלכלי מלא.

עורך דין מחיקת חובות
עורך דין מחיקת חובות

חוק חדלות פירעון

החוק החדש שהחליף את הליך פשיטת רגל הינו חוק חדלות פירעון. הוא נכנס לתוקף בספטמבר 2019, ונועד לצמצם את הבירוקרטיה, לקצר משמעותית את ההליך הקודם ולאפשר לכל אדם החייב חובות מסוימים להגיע בסופו של ההליך לשיקום כלכלי מלא. כמו כן, המערכת המשפטית מביאה בחשבון את כלל הגורמים המעורבים בהליך חדלות פירעון, ושואפת להגדיל עקב כך את שיעור החוב אצל הנושים, שהם הנפגעים העיקריים מהתנהלותו של החייב. המציאות המודרנית חייבה את מדינת ישראל לרענן את החוק המיושן ולהעניק לשוק את היציבות והאיזון אותם הוא מבקש. עורך דין למחיקת חובות בקיא היטב בכל סעיפי החוק הרבים והוא ללא ספק האיש הנכון למשימת מחיקת החובות.

מחיקת חובות- פשיטת רגל

יש לזכור כי הליך מחיקת חובות הוא בסך הכול שם נרדף להליך פשיטת רגל. הליך זה אמנם עבר שינוי חוקתי מהותי ב2019 ונקרא כיום הליך חדלות פירעון, אך עדיין הדבר מתייחס להליך שבו החייב משלם את חובותיו לנושים השונים ורק לאחר מכן רשאי לצאת לדרך חדשה. ניתן למחוק חובות גם על ידי יצירת הסדר חוב, עליו נרחיב בהמשך.

חשיבות מחיקת חובות

אזרחים רבים מוצאים את עצמם חייבים בסכומים משמעותיים לגורמים כמו בנקים, גורמים פרטיים או אל מול לשכת הוצאה לפועל. מצב זה מביא ברוב המוחלט של המקרים לנקיטת הליכים משמעותיים וקיצוניים לצורך גביית החוב ולהפעלת לחץ על החייב, כמו עיקול נכסים, הקפאת חשבונות בנק, עיכוב יציאה מהארץ ובמקרים מסוימים גם שלילת רישיון הנהיגה. מדובר בהגבלות היוצרות טבעת חנק המתהדקת על צווארם של החייבים. כניסה להליך מחיקת חובות יחד עם עורך דין מחיקת חובות, מקפיאה באופן מידי את ההגבלות השונות ומאפשרת את המשך ההתנהלות הכלכלית, לצד ההסדרים הנדרשים למחיקת החובות.

תהליך מחיקת החובות

לאחר הגשת הבקשה להליך חדלות פירעון או מחיקת חובות, יש עוד הליך שלם שיש להשלים. הבקשה נבחנת על ידי רשם של ההוצאה לפועל הבוחן את פרטי המקרה של כל חייב, וכן עשוי לדחות את הבקשה אם מצא שאותו חייב אינו עומד בתנאים הנדרשים. לאחר 30 יום ממועד הבקשה, ובמידה ותאושר, תתפרסם הודעה בדבר פתיחת תיקו של החייב במסלול הפטר או מחיקת חובות, הודעה שתישלח לכל הנושים הנוגעים במקרה, מה שיוריד אותם מגבם של החייבים באופן מידי. עורך דין למחיקת חובות מטפל במקרים אלו ביסודיות ובמקצועיות, על מנת להעניק שקט תעשייתי ללקוחותיו בדרך למחיקת החובות שלהם.

הליך הסדר חוב

אחד מתחומי ההתמחות של עורך דין למחיקת חובות הוא הליך הסדר חוב. מדובר בהליך בו החייב והנושה מעגנים באמצעות חוזה כתוב את גובה התשלום שביכולתו של החייב לשלם לנושה, בהתאם ליכולותיו הכלכליות לנקודת הזמן הנוכחית. מדובר בהליך המיועד לאנשים שמצאו את עצמם חייבים למספר גורמים בסכומים גבוהים במיוחד, שלא יהיה ביכולתם לשלם במלואם גם לאורך עשרות שנים. במקרים אלו, יעדיפו הנושים לראות חלק מסכום הכסף המקורי שחייבים להם מאשר לא לקבל דבר ממנו. הליך זה המנוהל על ידי עורך דין למחיקת חובות, מתייחס כמובן למצב בו המדינה אינה מעורבת בניהול הסדר החוב, שכן זה הליך המתבסס על הסכמתם ונכונותם של הנושים להפחית מהחוב המקורי, ללא כניסה להליך חדלות פירעון.

ייצוג משפטי אל מול הבנק

עורך דין למחיקת חובות מעניק ליווי צמוד בכל הנוגע להתנהלות מול הגורמים הפיננסיים הנמצאים בקשר עם הלקוח, ובאופן טבעי, אחד מהם הוא הבנק בו מיוצג החייב. אם אכן יש חוב משמעותי מול הבנק, עורך דין למחיקת חובות ינהל משא ומתן מול הנציג הרלוונטי בבנק, כאשר המטרה היא למצוא פתרון שיעניק כיסוי לחוב שנוצר. גם כאן מדובר בחלופה לפשיטת רגל, ועורך דין למחיקת חובות, בהתאם ליכולתו של הלקוח שלו לעמוד בפירעון חלק מהחוב לבנק, יכול ליצור הסכם נוח למדי עבור הלקוח גם אם אינו בעל משאבים רבים, כמו פריסת ההלוואה לפרק זמן ארוך, הפחתת הריבית, הנחה על תשלום חוב במזומן וכן הלאה.

אילו חובות לא ניתן למחוק?

חשוב לזכור שעורך דין למחיקת חובות פועל אך ורק במסגרת מה שהחוק מאפשר לו, ולכן אינו יכול למשל, למחוק חובות במקרים מסוימים. להלן מספר מקרים בהם לא ניתן להיכנס להליך מחיקת חובות על פי חוק:

  • חוב שנוצר במסגרת עבירה על החוק, כמו מרמה, גניבה, עבירת מין או עבירת אלימות חמורה.
  • חוב מזונות המחייב את החייב על פי פסק דין.
  • תשלום עונשי או קנס שהוטל על החייב.

יש לציין כי במקרים קיצוניים, רשאי בית המשפט להפעיל את שיקול דעתו כראות עיניו ולבחון אפשרות של מתן אישור להפטר חובות לחייב, כאשר כל מקרה לגופו.

דרושה בחינה יסודית של כל החובות

במידה ואכן יש צורך בכניסה להליך מחיקת חובות, בטרם מתרחשת פנייה לעורך דין למחיקת חובות, יש לבחון היטב את מצב כל החובות של החייב. עורך דין למחיקת חובות פועל תחת הנחת עבודה שכל אדם באשר הוא, גם אם נקלע לצרה כלכלית עמוקה ובעייתית, צריך ורשאי לפתוח דף חדש, אך כל מקרה לגופו וכל תיק דורש אסטרטגיה הנכונה לו באופן סובייקטיבי.

קריטריונים להגשת בקשה להפטר חובות

לאחר הפנייה לעורך דין למחיקת חובות, יש לזכור כי אין הדבר אומר שמעתה הכול ילך חלק. חשוב להבין את תנאי הסף של כל חייב להגשת בקשה וקבלת הפטר חובות. עורך דין למחיקת חובות ינסח ויערוך עבור החייב את הבקשה להפטר חובות אל ראש הלשכה להוצאה לפועל, בצירוף כל השתלשלות החובות של החייב. להלן מספר תנאי הסף המרכזיים לזכאות קבלת הפטר חובות:

  • החייב מוגדר כחייב מוגבל באמצעים, כלומר שחלים עליו הגבלות משמעותיות מטעם הוצאה לפועל, במשך תקופה של מעל 4 שנים.
  • עמידה בתשלום סדיר של צו החיוב שהוענק לחייב מטעם הוצאה לפועל ב3 השנים שלפני הגשת הבקשה.
  • החייב נטול נכסים בעלי ערך שניתן לעקלם, למכרם או לממשם בכל צורה.
  • סכום החובות לא גדול מ800,000 שקלים. סכום זה מתייחס לסכום הכולל של כל החובות שהצטברו במרוצת השנים, ומתייחס לחוב בהוצאה לפועל וגם לחובות לנושים אחרים.

עורך דין למחיקת חובות יידע לייעץ לכל חייב אודות דרכי הפעולה האפשריות שלו, וגם אם אינו עומד בתנאים, ימצא את הדרך ליצור הסדרי חובות עבור הלקוחות שלו.

חובה להיעזר בשירותיו של עורך דין למחיקת חובות

הגעה למצב המחייב מחיקת חובות הוא ללא ספק מקרה חירום כלכלי, והוא עשוי בהחלט להיות הליך מתסכל, מייאש ומתיש. ליווי צמוד של עורך דין למחיקת חובות הוא הפתרון עבור כל אדם שמרגיש שהגיע לקרקעית. עורך דין למחיקת חובות ילך עם הלקוח יד ביד בדרך הקשה והמורכבת הזאת, ידאג לייצוג הולם בבתי המשפט, הלשכה להוצאה לפועל וגם אל מול הנושים, כל זאת על מנת להבטיח לחייב להגיע להסדר בו הוא משלם את חובותיו בהתאם ליכולותיו הכלכליות, וגם מאפשר לו לחיות את חייו בשקט, ללא הגבלות חונקות וללא חשש מעיקול נכסים או הקפאת חשבונות בנק. עורך דין למחיקת חובות הוא הכתובת עבור כל אלו הנאנקים תחת עול החובות הכבד, והוא האור בקצה המנהרה, בדרך לפתיחת דף חדש בחיים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא