לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

האם יש משמעות לכך שהתאונה הייתה בדרך לעבודה?

תאונות עבודה הן לא דבר נעים בכלל, זה די ברור. מעבר לכאב הפיזי שלעיתים קרובות מתלווה לתאונה, צריכים העובדים גם להיטלטל בין גופי המדינה השונים, כולל בתי משפט, המוסד לביטוח לאומי, קופות החולים השונות ועוד.

כל זאת כדי לממש את זכויותיהם כעובדים וכאזרחים במדינת ישראל, ולקבל את הפיצויים שמן הסתם מגיעים להם. עם זאת, ספר החוקים יכול לעיתים לבלבל, ולעיתים תאונה בדרך לעבודה לא תיחשב לתאונת עבודה, בהתאם לסעיפים ספציפיים בספר החוקים.

 

למה גם תאונה בדרך לעבודה היא תאונת עבודה?

ייתכן וחלק מכם תוהים, מדוע תאונה בדרך לעבודה או ממנה היא תאונת עבודה? התשובה היא כמובן שאם לא הייתם עובדים, לא הייתם נמצאים בדרך לעבודה או ממנה בעת המאורע המצער שחוויתם. החוק הישראלי מגן על זכויות העובדים במדינה באופן כזה, שגם אם אדם לא שהה פיזית במקום העבודה שלו, אלא רק היה בדרך מביתו למקום העבודה או ההיפך, התאונה תיחשב לתאונת עבודה.

 

איך מתמודדים עם מורכבות החוק?

מן הסתם, לאדם שלא בקיא בספר החוקים בכל הנושא של חוקי עבודה ופיצויים בגין תאונות עבודה, יהיה קשה מאוד להוכיח את טענתו בבית המשפט. על כן, אם אתם מנהלים כרגע מגעים אל מול החברה שבה אתם עובדים, חברת הביטוח שאמורה לשלם לכם פיצויים בגין התאונה שחוויתם בדרך למקום העבודה, או שאתם נמצאים בעיצומו של עימות משפטי וניסיון להגן על הזכויות שלכם, חשוב מאוד שתפנו לקבל את עזרתו של עו"ד אובדן כושר עבודה.

הוא בעל ניסיון בשיחות עם כל הגורמים הללו ויודע כיצד לא ליפול בלשונו, גם מול גורמים שכל האינטרס שלהם הוא לא לשלם פיצויים כדי לחסוך בכסף. כמובן, עורך הדין גם בקיא בסעיפי החוקים השונים מעבר לבקיאות של האדם הממוצע.

 

מתי תאונה לא תהיה תאונת עבודה?

כאמור, מערכת החוקים היא מסובכת ומבלבלת, אבל יש בה גם הגיון מסוים. לפי החוק בארץ, גם אם סטיתם במקצת מהדרך שלכם במקום שבו אירעה התאונה, גם אם הייתם בדרך לעבודה או חזרה ממנה, התאונה עלולה להיחשב לתאונה רגילה ולא תאונת עבודה.

זה כמובן משליך על כל המשמעויות מבחינת הפיצויים שאותו אדם יקבל ממקום העבודה שלו או מהביטוח הלאומי. על כן, חשוב מאוד להסביר בפני בית המשפט וכל שאר המוסדות הנוגעים בדבר, מדוע נכחתם במקום שבו אירעה התאונה, ולמה זה היה חלק הכרחי בדרך שלכם אל מקום העבודה שלכם.

 

ההיבט הרגשי

תאונת עבודה היא מן הסתם לא רק עניין כלכלי, אלא גם עניין שמהווה קושי רגשי גדול הן לאדם שנפגע והן למשפחתו. על כן, חשוב מאוד לא לוותר על הזכויות שלכם בתור עובדים, ולהיעזר בעורך דין מיומן שישמור על אותן זכויות.

האם יש משמעות לכך שהתאונה הייתה בדרך לעבודה?

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

4 חוקים שיש להתקנת מצבר

התקנה של מצבר היא אחת הפעולות הכי שכיחות בעולם הרכב. המצבר הקלאסי הוא רכיב בעל תוחלת חיים יחסית קצרה שלאר חלקי הרכב, מה שאומר שאם