לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

פטור ממס הכנסה – מי זכאי ואיך לקבל אותו?

בישראל קיימים חוקים שונים שמטרתם לקבוע את רמת המס שיש לשלם על הכנסות שונות מאפיקים שונים. חוקים אלו נוגעים למס הכנסה מיגיעה אישית וגם להכנסה מנכסים והשקעות שונות.

בחוק קיימים מספר חריגים שמאפשרים למקבל ההכנסה לשלם עליה מס מופחת או לא לשלם אותו בכלל עד לתקרה מסוימת. ריכזנו בעבורכם מספר מקרים שבהם זכאי מקבל ההכנסה לתשלום מופחת או לפטור ממס ההכנסה, ואיך מקבלים את הפטורים הללו במידה ואתם זכאים.

 

מס הכנסה, איך הוא עובד בישראל?

מס הכנסה בישראל מתחלק לשני חלקים עיקריים -מס על הכנסה מיגיעה אישית ומס הכנסה על השקעות ונכסים. שני סוגי מס אלה הם פרוגרסיביים, כלומר, אחוז המס המשולם יעלה ככל שעולה ההכנסה, או במילים פשוטות – מי שמרוויח יותר משלם יותר. בישראל שיטת חישוב המס היא שנתית, למרות ששכירים משלמים את המס חודש בחודשו. ישנם מקרים בהם ניתן להפחית את תשלום המס או לבטלו לחלוטין – נעבור על מקרים אלה בקצרה.

 

שיטת הנקודות ומשמעותה

החוק הישראלי מכיר במספר מצבים שבהם יופחת שיעור המס, לעיתים בצורה דרמטית. חישוב של הפחתת מס זאת נעשה באמצעות נקודות שניתנות לכל בעל הכנסה. כל נקודה שכזאת שווה בערך 2,820 שקלים לשנת מס. לכל אדם בישראל ניתנות 2.25 נקודות זיכוי בתור התחלה, לנשים ניתנת נקודת מס נוספת וכך גם לאקדמאים. בעל הכנסה שהוא גם הורה לילדים יקבל עוד נקודות זיכוי וכך הלאה.

 

פטור ממס כתוצאה מנכות

בישראל קיים פטור ממס הכנסה גם לאנשים שסובלים מנכות חמורה. ישנן מספר סיבות בגינן ניתן לבקש את הפטור ממס הכנסה, החל מנכות שנגרמה מתאונת דרכים וכלה בנכות שנגרמה עקב מחלה שהתפרצה. הפטור הניתן לסובלים מנכות הוא משמעותי מאוד ומטרתו היא לעזור לאדם שסובל מנכות לחיות בכבוד, וכמו כן לעודד מתמודדים עם נכות מכל סוג שהוא לצאת לשוק העבודה.

 

מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה בשל נכות?

החל משנת 2022, בכדי לקבל את הפטור עליכם להיות מוכרים כנכים מטעם ביטוח לאומי בשיעור של לפחות 90 אחוז. במידה ומדובר בפגיעה רב מערכתית שגורמת לנכות, על אחת הפגיעות לגרום לשיעור נכות של לפחות 40 אחוז. לנכים כתוצאה מפעולות איבה או משירות בטחוני להיות מוכרים כנכים בשיעור של 100 אחוז בכדי לקבל את הפטור המדובר.

 

איך מקבלים פטור ממס הכנסה – סיכום

בישראל קיימת שיטת מס הכנסה פרוגרסיבית, כלומר שמי שמרוויח יותר ישלם אחוזי מס גבוהים יותר. שיטת חישוב המס בישראל היא שנתית למרות שרוב השכירים משלמים מס הכנסה כל חודש. ישנם מספר מקרים בחוק בהם זכאי מקבל ההכנסה להפחתה או ביטול של תשלום המס. דוגמה למקרה שכזה הוא שסובלים מנכות בשיעורים גבוהים בין 90 אחוז למאה אחוז, זכאים לפטור מלא ממס הכנסה.

פטור ממס הכנסה - מי זכאי ואיך לקבל אותו?

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

4 חוקים שיש להתקנת מצבר

התקנה של מצבר היא אחת הפעולות הכי שכיחות בעולם הרכב. המצבר הקלאסי הוא רכיב בעל תוחלת חיים יחסית קצרה שלאר חלקי הרכב, מה שאומר שאם