לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

פטור ממס הכנסה – מה אומר החוק?

כל אזרח בישראל יהיה חייב לשלם מס הכנסה בהתאם לחבות המס שנקבעת לו, זאת לפי נקודות הזיכוי האישיות שלו וסכומי ההכנסה שלו. אך יש מקרים כאלו בהם אדם יהיה זכאי לקבל על פי החוק פטור מלא מתשלומים למס הכנסה. זאת בגין נכות רפואית שהוא מתמודד איתה. יש לברר ולבדוק את פרטי החוק כדי לבדוק זכאות, וכן לפתוח בהליך כנדרש כדי לקבל את הפטור אם מגיע לכם.

 

למי מגיע לקבל פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה יינתן לאזרח אשר נקבעו לו אחוזי נכות בשיעור של 89% לפחות בוועדה של המוסד לביטוח לאומי. הפטור מתייחס לתקרות מקסימליות של הכנסה אשר מזכות את הנכה בפטור מתשלומי מס. חשוב לדעת שפטור ממס הכנסה זו הטבה משמעותית שנועדה להקל על הנכה ועל משפחתו. החוק הזה עשוי להביא לכם תועלת ולחסוך לכם לא מעט כסף, אם רק תפעלו כנדרש ותקבלו את הפטור שמגיע לכם לקבל לנוכח המצב הבריאותי עמו אתם מתמודדים.

 

האם מגיע לנו לקבל פטור מתשלומי מס הכנסה?

בחוק נקבעו פרטים שונים לגבי הזכאות לקבל פטור ממס הכנסה. במידה והנכם סבורים שיש לכם זכאות, הדבר הנכון יהיה לבצע בירור יסודי ומקיף לגבי הפרמטרים שנקבעו, זאת בהשוואה לנתונים האישיים שלכם. הכוונה לנכות ממנה אתם סובלים, לאחוזי הנכות שנקבעו לכם, לסכומי ההכנסה שלכם וכיוצא באלו. כל הפרטים הללו רלוונטיים ומשפיעים על הזכאות שלכם לקבלת פטור.

 

האם אפשר לבד, או שעדיף בליווי עו"ד?

בסיטואציות כאלו ואחרות מוצאים אזרחים את עצמם מתלבטים לגבי מיצוי הזכויות שלהם, והדרך שלהם להשיג אותם. האם ניתן לברר את פרטי החוק ולדעת בוודאות מה נכון לעשות כדי לקבל את הפטור, או שמא העניין מורכב ונכון יותר לקבל שירות של עו"ד מומחה בעניין זה? כאן צריך כל אחד לשקול את השיקולים שלו בהתאם ליכולות האישיות שלו כמו גם לפי מורכבות העניין. ככל שהנושא מורכב יותר ומכיל פרטים משמעותיים, ככל שקשה לאדם להתנהל מול ממסד וביורוקרטיה, כך נכון לו לקבל שירות ועזרה מגורם מקצועי. גורם מקצועי מנווט את התהליך במיומנות ומוביל לקו הגמר בדרך הקלה והמהירה.

 

פרטי החוק והתנהלות נכונה

גורם מקצועי בתחום מיצוי זכויות מול ביטוח לאומי הינו איש מקצוע שמכיר את פרטי החוק הקטנים והגדולים גם יחד, הוא יבחן יחד אתכם את תמונת המצב הנוכחית שלכם, זאת בהתייחס לאחוזי הנכות הנוכחיים שלכם, המצב הפיסי, ההכנסות שלכם ועוד. בהתאם לכל אלו הוא יוכל לקבוע כיצד נכון ביותר לפעול על מנת למצות את הזכויות המקסימליות שלכם, ולהוביל אתכם במסלול מהיר וקל לקבלת פטור ממס הכנסה.

 

לסיכום הנושא

החוק לעניין פטור מתשלומי מס הכנסה קובע מי זכאי לפטור ועל אילו סכומים. חשוב לבדוק את הנושא ובמידת הצורך להיעזר בגורם מקצועי, כדי להיות בטוחים שאתם מקבלים את הזכויות שמגיע לכם לקבל.

מאזנים

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי