לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

פטור ממס הכנסה לשכירים – מה שתצטרכו לדעת

פטור ממס הכנסה הוא הטבה כלכלית שניתן לקבל במידה ואתם סובלים מנכות קשה. ישנם מספר דברים שכדאי לדעת לפני שמגישים את הבקשה לפטור ממס הכנסה אם אתם שכירים. לשם כך ערכנו את המדריך הקצר הבא, בו תמצאו את ההסברים הבסיסיים למי שרוצה לקבל פטור מס הכנסה בתור שכיר. 

 

מס הכנסה לשכירים

שכירים משלמים את מס ההכנסה שמוטל עליהם דרך המעסיק, אשר מוציא את תלוש השכר שלהם. הניכוי של המס נעשה עוד לפני העברה של הכסף אל חשבון הבנק של המועסק. כמו כן, כמעט כל השכירים משלמים את המס כל חודש בעת קבלת המשכורת מהמעסיק כתלות ביום העברת הכסף. מס ההכנסה לשכירים במדינת ישראל עובד במדרגות, לכן עד סכום מסוים לא ישלם השכיר אפילו שקל אחד למס הכנסה, ואילו בהכנסות גבוהות אחוזי המס שהשכיר ישלם יהיו קרובים ל-50 אחוז.

מס הכנסה

פטור ממס להכנסה ממשלח יד ושלא ממשלח יד

פטור ממס הכנסה ניתן בגין שני סוגי ההכנסות הקבועות והשוטפות. הסוג הראשון הוא הכנסה ממשלח יד – הכנסה זאת לשכירים היא למעשה כל הכסף שמגיע מעבודה אצל מעסיק או מעסיקים. בישראל הפטור ממס יכול להגיע עד לתקרה של 75 אלף שקלים או ל-400 אלף שקלים במקרה של מתן פטור קבוע ממס הכנסה. במקרה של הכנסה שלא ממשלח יד, פטור יינתן רק במקרה שההכנסה ממשלח היד לא עברה את הסכום של 79 אלף שקלים בערך.

 

איך מקבלים את הפטור ממס בתור שכיר?

בכדי לקבל את הפטור ממס הכנסה בתור שכיר, יש לקבל הכרה בנכות חמורה מטעם ביטוח לאומי, משרד האוצר או משרד הביטחון. יש לקבל אחוזי נכות של לפחות 90% ושמרכיב אחד מכלל החישוב של הליקויים יהיה מעל 40 אחוז. כדי לקבל את ההכרה בנכות, יש להגיש בקשה לוועדה הרלוונטית במשרד הרלוונטי. לבקשה יש לצרף מסמכים רפואיים שמעידים על הנכות, ולאחר מכן יש להגיע אל הוועדה הרפואית, שתתכנס לצורך העניין ולענות לשאלות של המומחים החברים בה.

מס הכנסה

כמה דברים נוספים שכדאי לדעת על הנושא

ניתן לבקש החזר מס רטרואקטיבית לתקופה של עד שבע שנים מיום קבלת התשובה מהוועדה הרפואית. החזר שכזה יכול להצטבר בקלות לסכומים של מאות אלפי שקלים. בנוסף לכך, גם בני זוג של מי שסובל מנכות יכולים לקבל הטבת מס בגובה נקודת זכות אחת, שמעניקה סביב 250 שקל נוספים בחודש בפטור ממס.

 

פטור ממס הכנסה לשכירים – סיכום

שכירים בישראל משלמים את מס ההכנסה, הביטוח הלאומי וביטוח הבריאות שלהם דרך המעסיק הישיר שלהם. למעשה הכסף יורד מהמשכורת הניתנת להם לפני שהוא בכלל מגיע אל חשבון הבנק שלהם. בכדי לקבל את הפטור ממס הכנסה יש להגיש בקשה לגוף הרלוונטי שאחראי על הפציעה, המחלה או המום שמהם אתם סובלים.

מס הכנסה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

4 חוקים שיש להתקנת מצבר

התקנה של מצבר היא אחת הפעולות הכי שכיחות בעולם הרכב. המצבר הקלאסי הוא רכיב בעל תוחלת חיים יחסית קצרה שלאר חלקי הרכב, מה שאומר שאם