לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

מהי נכות עבודה והאם מגיעים לכם פיצויים?

שוק העבודה גדול ומגוון. עובדים מסוימים יכולים למצוא את עצמם במקום עבודה אחד כמעט לאורך כל חייהם. אחרים יכולים לעבור באופן תדיר יותר, כאשר ישנם עובדים שמחליטים לשנות כיוון של קריירה. בין אם אתם עובדים כאלו או כאלו, מוטב שתכירו את המושג של נכות מעבודה, למקרה ותיפגעו במקום העבודה שלכם, ותבינו אם מגיעים לכם פיצויים.

 

נכות עבודה

נכות מעבודה היא מצב בו אדם מסוים הופך לנכה, כתוצאה מתאונה שמתרחשת במקום העבודה שלו. זה יכול להיות פועל בניין, שנופל מגובה ונפגע באחת מחוליות עמוד השדרה שלו, זה יכול להיות עובד במשרד, שמחליק על רצפה רטובה וסופג נזק קוגניטיבי בלתי הפיך וזה גם יכול להיות כל עובד אחר שעובר תאונה במקום העבודה שלו. אנשים שנקלעים למצב הזה יכולים להגיש לביטוח הלאומי תביעת נכות מעבודה לקבלת פיצויים כספיים משמעותיים.

 

מה עושים לאחר תאונה כזאת?

לאחר תאונה שמתרחשת במקום העבודה וגורמת לאדם מסוים להפוך לנכה, הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא לפנות אל עורך דין. עורכי דין שמומחים בתאונות עבודה יכולים להבין האם המקרה שאירע לכם הוא אכן מוגדר כתאונת עבודה והאם המעסיק שלכם התרשל וגרם לנכות שלכם. הם יסייעו לכם להשיג פיצויים מרביים מהביטוח הלאומי, במקום שתצטרכו להתמודד עם הבירוקרטיה.

 

השלב הראשון – קבלת דמי פגיעה

כדי לקבל את כל הפיצויים שמגיעים למי שסובל מנכות כתוצאה מתאונה בעבודה, יש להגיש קודם כל בקשה לקבלת דמי פגיעה. מדובר על תשלום שמשולם למי שנפגע בתאונת עבודה, על כל יום עבור התקופה בה הוא מושבת.

 

כדאי לדעת

דמי פגיעה משולמים לפרק זמן של עד שלושה חודשים. לאחר הזמן הזה, לא ניתן יהיה עוד לקבל דמי פגיעה. גובה דמי הפגיעה מחושב בצורה בה הנפגע מקבל 75% מגובה ההכנסה שלו מלפני התאונה.

 

התייצבות מול ועדה רפואית

לאחר פרק הזמן של קבלת דמי הפגיעה, על הנפגע להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות מעבודה, המוכרת גם בתור קצבת נכות כללית. הדבר רלוונטי כאמור רק אם הנפגע סובל מנכות כלשהי לאחר תום קבלת דמי הפגיעה. לאחר הגשת התביעה, יצטרך הנפגע להתייצב מול וועדה רפואית.

 

קבלת קצבת נכות

הוועדה הרפואית תבחן מסמכים שונים ואת מצבו הרפואי של הנפגע. הנפגע יתייצב ברוב המקרים מול הוועדה, שבראשה עומד רופא. הוועדה תחליט מהם אחוזי הנכות עבור הלקות של הנפגע. במידה ונקבעו אחוזי נכות של מעל ל-20%, יקבל הנפגע קצבת נכות, כשהסכום שלה תלוי בגובה אחוזי הנכות שנקבעו.

 

מה עוד ניתן לעשות?

ישנם עוד דברים שניתן לעשות במידה ואתם סובלים מנכות בעבודה. אם הנכות שלכם כל כך חמורה, עד כדי כך שאתם לא מסוגלים לעבוד במקצוע שלכם שוב, אתם יכולים לתבוע את החברה שמפעילה את קרן הפנסיה שלכם ולקבל פיצויים במסגרת ביטוח אובדן כושר עבודה.

מוגבלות בעבודה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי