לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

משפט תעבורה? כך תמנעו משלילת רישיון

ביצעתם עבירת תעבורה מסוימת? גם אם מדובר על עבירה שדינה הוא שלילת רישיון, ניתן להימנע ממצב כזה באמצעות כלים משפטיים מסוימים. שלילת רישיון יכולה לפגוע ביכולותיו של אדם להתפרנס וביכולותיו להתנייד במידת הצורך, מה שהופך את ההימנעות משלילת רישיון למשמעותית ביותר. כך תמנעו ממנה.

 

שלילית רישיון במשפט

ישנם שלושה גופים שמוסמכים במדינת ישראל לשלול רישיון לאדם כלשהו בגין עבירות תעבורה. הגוף הראשון הוא משטרת ישראל, שקציניה מוסמכים לשלול רישיונות במקרים מסוימים ל-30 ימים. הגוף השני הוא משרד הרישוי, ששולל רישיון לנהגים שהגיעו לכמות נקודות כלשהי עקב עבירות תנועה.

הגוף השלישי שמוסמך לשלול רישיונות הוא בית המשפט. בתי המשפט בישראל, בראשות השופטים, יכולים לקבוע שלילת רישיון של אדם כלשהו כחלק מפסק דין. בנוסף, אדם יכול לחתום על הסכם טיעון בו הוא מסכים לשלילת רישיונו לפרק זמן מסוים. ישנם דרכים משפטיות המאפשרות להימנע ממצבים כאלו.

 

כיצד ניתן להימנע?

באמצעות כלים משפטיים שונים, תוכלו להימנע משלילת הרישיון שלכם במשפט תעבורה. עורך דין תעבורה כמו עורך דין יערית אוליאל הוא עורך דין בעל ידע משפטי וניסיון רלוונטי, שיכול לסייע לכם בהימנעות זאת. אחת הדרכים להימנעות משלילת רישיון היא הפחתת סעיפי האישום של הנאשם לכאלו שנחשבים למקלים יותר.

במידה ונאשם במשפט תעבורה הואשם בעבירה מסוימת, שהדין המינימלי שלה כולל שלילת רישיון נהיגה, נדמה שלא ניתן להימנע מהשלילה. למרות זאת, עורך דין מיומן מספיק יכול לנסות קו הגנה, בו הוא טוען להתקיימות של עבירה דומה אחרת, שהעונש שלה אינו כולל שלילה של רישיון הנהיגה.

 

הימנעות על סמך ראיות

ניתן להימנע משלילת רישיון הנהיגה גם באמצעות הראיות השונות בבית המשפט. במידה ואדם עומד בפני סכנת השלילה עקב תוצאות של בדיקה מסוימת למשל, כמו בדיקת ינשוף, ניתן לבחון האם הבדיקה בוצעה לפי הנהלים. במידה ולא, ייתכן ובית המשפט יבטל את תוצאותיה.

 

שלילה באמצעות נקודות ובית המשפט

כפי שכבר ציינו בתחילת המאמר, ניתן לשלול רישיון לאדם באמצעות הצטברות של נקודות בגין עבירות תנועה מסוימות. לפי החוק, רישיונו של אדם יישלל לשלושה חודשים אם צבר 36 נקודות כאלו. אדם שיש לו 30 נקודות, אך קיבל עוד דו"ח בגין ביצוע עבירת תנועה שמוסיפה לו 6 נקודות, עשוי להגיע למצב של שלילה.

גם במצבים כאלו ניתן להגיע לבית המשפט על מנת לבטל את שלילית הרישיון הצפויה. אותו אדם יכול שלא לשלם את הקנס ולהתייצב בפני בית המשפט. תשלום הקנס נחשב כהודאה בביצוע העבירה, ואחריו לא ניתן לערער על הנקודות. בבית המשפט ניתן לטעון לביטול הדו"ח.

 

מימוש הזכויות האזרחיות

שימוש בעורך דין תעבורה כדי למנוע שלילה של רישיון הנהיגה היא מימוש הזכות האזרחית לייצוג משפטי. זאת זכותו של כל אדם החפץ בכך להיות מיוצג במהלכו של משפט, מה שיכול לסייע לו לשמור על האינטרסים שלו.

בית משפט לתעבורה

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי