לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

מה היא צוואה הדדית?

אנשים רבים מוצאים את עצמם תרים אחר פרטים בכל הנוגע לעריכת צוואות. שכן, מדובר בהליך שנעשה על ידי לא מעט אנשים שרוצים לדעת כי לאחר שהם יעזבו את העולם, הרכוש שלהם יתחלק בין היורשים באופן שיקבע מראש. אין הרבה מידע ברשת אודות הצוואות השונות. לכן, החלטנו לצאת בסדרת מדריכים מקיפה ולהציג בכל פעם צוואה מסוג אחר. הפעם נתמקד בצוואה הדדית ונסביר אודותיה. 

 

תכירו את הרקע לכתיבת המדריך על צוואות

רגע לפני שנציג בפניכם את כל הפרטים על צוואה הדדית ומהי בעצם, עליכם לדעת כי המדריך הנוכחי הוא חלק מסדרה שכוללת כ – 10 מדריכים סך הכול. זהו המדריך ה – 5. הפעם, בחרנו לעסוק בצוואה הדדית לא מרצוננו החופשי, אלא בגלל שקיבלנו מספר רב של פניות מצד גולשים שביקשו שנעלה מדריך בנושא.

שימו לב – מדובר ב – 59 אנשים שונים שרצו לקבל פרטים אודות צוואה זו בלבד. כשראינו שיש ביקוש רב, החלטנו להשאיר את שאר הנושאים הנוגעים לצוואות בצד ולהתמקד תחילה בנושא זה שמעניין את הגולשים שלנו. אם שלחתם לנו בקשה בנושא, דעו כי המדריך הנוכחי מוקדש לכם.

צוואה הדדית

מה זה צוואה בכלל?

אם לא קראתם את המדריכים הקודמים שלנו בענייני צוואות, תדעו שאינכם צריכים ללכת כעת לרשת ולחפש אחר פרטים בסיסיים בנושא. רגע לפני שנציג בפניכם את ההסבר אודות צוואה הדדית נאמר לכם מהי בכלל צוואה. ההגדרה של צוואה היא מסמך שאדם חותם עליו כי הוא מסכים לגבי התוכן שלו. במסגרת החתימה, האדם קובע את ההוראות בכל הנוגע למה שייעשה עם הנכסים שלו לאחר שילך מן העולם.

 

מה היא צוואה הדדית?

עכשיו אפשר להתמקד בהסבר על צוואה הדדית. זוהי צוואה שעורכים אותה 2 אנשים. כלומר, 2 בני זוג. הם עושים זאת מתוך מטרה משותפת ורצון להצר את הצעדים של בן הזוג שיישאר בחיים אחרון מבין השניים. באתר הבא תוכלו לקבל את כל הפרטים החשובים ביותר על צוואה מסוג זה: https://he-she-law.co.il

צוואה הדדית

מה עוד חשוב לדעת על צוואה הדדית?

יש 2 דברים שחשוב לדעת על צוואה מסוג זה. הראשונה היא שיש לה לא מעט יתרונות. היתרון העיקרי נוגע לכך שזו מאפשרת לבני הזוג להגביל ולהצר את הצעדים שלהם בכל הנוגע ליכולת של אחד מהם לשנות את הצוואה שלו בעתיד. הדבר ה – 2 שחשוב לדעת נוגע לבחירה של בעל מקצוע שהוסמך לבצע חתימה על צוואה מסוג זה. עליכם להגיע אל מי שעונה על הקריטריונים הבאים כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים טובות:

  • בעל ניסיון רב בתחום
  • מקצועי
  • אדיב

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מהי צוואה הדדית. עכשיו, יש לכם את כל הפרטים, כך שנשאר לכם רק לצאת ולבדוק מי הוא בעל המקצוע שעונה על הקריטריונים שלעיל.

צוואה הדדית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי