לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

מה ההבדל בין תביעה בגין תאונת דרכים ברכב לבין תאונת דרכים באופנוע?

 

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים או אופנוע בישראל ואתם שוקלים להגיש תביעה, חשוב להבין את ההבדלים בין שני סוגי התביעות. בעוד שלתאונות דרכים ואופנועים עשויים להיות קווי דמיון מסוימים, ישנם גם הבדלים משמעותיים שיכולים להשפיע על ההליך המשפטי ועל גובה הפיצויים שאתם עשויים להיות זכאים לו. במאמר זה נבחן את ההבדלים בין תביעות תאונות דרכים לתביעות תאונות אופנוע, לרבות ההליך המשפטי, הכיסוי הביטוחי והגורמים שיכולים להשפיע על גובה הפיצוי.

 

ההליך המשפטי

ההליך המשפטי עבור תביעות תאונות דרכים ואופנועים בישראל דומה בדרך כלל, אך יש כמה הבדלים שכדאי לשים לב אליהם. שני סוגי התביעות כרוכים בהגשת תביעה לחברת הביטוח ואולי נקיטת צעדים משפטיים אם התביעה תידחה או שהסכום המוצע אינו מספיק.

עם זאת, תביעות תאונות אופנוע עשויות להיות כרוכות במורכבויות נוספות, כגון קביעת אחריות במקרים בהם נהג האופנוע אשם והנהג השני לא. חשוב לדבר עם עורך דין תאונת דרכים אם אתם שוקלים להגיש תביעה משפטית, שכן הוא יכול לעזור לנווט את ההליך המשפטי ולקדם את הזכויות שלכם.

 

כיסוי ביטוחי

תפקיד הביטוח בתביעות תאונות רכב ואופנועים בישראל דומה, אך יש כמה הבדלים שיש לקחת בחשבון. שני סוגי התאונות יכולים להיות מכוסים בפוליסות ביטוח מקיף, שיכולות לסייע בכיסוי עלות הטיפול הרפואי, נזקים לרכב והוצאות נלוות נוספות. עם זאת, לביטוח אופנועים עשויות להיות מגבלות כיסוי והחרגות שונות מביטוח רכב, לכן חשוב לבדוק היטב את הפוליסה. אם אינכם בטוח לגבי תנאי הפוליסה שלכם, תוכל לפנות לחברת הביטוח שלכם, להיעזר בעורך דין בשיתוף XRIDERS – מועדון רכב דו גלגלי ועוד.

 

היקף הפציעות

היקף הפציעות שלך הוא גורם מפתח הן בתביעות תאונות דרכים והן בתביעות תאונות אופנוע. אם סבלתם מפציעות חמורות, כמו עצמות שבורות או טראומה בראש, ייתכן שתהיה זכאי לסכום פיצוי גבוה יותר. אם סבלת מפציעות פחות קשות, כמו חתכים וחבלות, ייתכן שתהיו זכאי לסכום נמוך יותר של פיצויים. במקרים מסוימים, ייתכן שתוכלו לגבות פיצויים בגין הוצאות רפואיות עתידיות ואובדן שכר אם הפציעות שלכם מונעות מכם לעבוד. גם כאן, יש סבירות מסוימת כי ביטוח רכב מכסה יותר פציעות מאשר ביטוח אופנוע ויש לוודא זאת מראש.

 

מידת האחריות של הצדדים

לאור כמות המקרים בהם אופנוענים נפגעים בתאונות הדרכים, מידת ההוכחה של אחריות הצד השני עשויה להיות קשה יותר כאשר מדובר בתאונת אופנוע, לעומת הוכחה זהה כאשר התאונה היתה בין רכבים.

 

לסיכום

ישנם הבדלים משמעותיים בין תביעות תאונות דרכים לתביעות תאונות אופנוע, לרבות ההליך המשפטי, הכיסוי הביטוחי והגורמים שיכולים להשפיע על גובה הפיצוי. חשוב להבין את ההבדלים הללו ולהיעזר בעורך דין אם אתם שוקלים לפנות לתביעה משפטית. על ידי נקיטת צעדים אלו, תוכלו להגן על זכויותיכם.

שופט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי