לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

מהי שליחות משפטית ולמה היא חשובה?

שליחות משפטית היא טכניקה מבוססת שימוש בחברת שליחויות על מנת להעביר מסמכים בעלי חשיבות בתיק מסויים בין הצדדים הרלוונטיים לו, החשיבות של השליחות המשפטית נובעת מהצורך לעדכן את כלל הנוגעים בתיק מסויים בדבר התפתחות חריגה או שינוי מהותי בנתונים שלא סובלים דיחוי עד הדיון הקרוב בבית המשפט.

 

מהי שליחות משפטית

שליחות משפטית היא הליך לוגיסטי במהותו אשר בא להבטיח העברת מסמכים משפטיים בעלי חשיבות ייחודית אל היעד הנדרש תוך הקפדה על כללים נוקשים המבקשים להבטיח את השלמת המשימה.

שליחות משפטית היא מהלך נדרש כאשר אחד מהצדדים המעורבים בהליך משפטי מוצא לנכון או מחויב על ידי בית המשפט להעביר מסמכים או חומרים שונים המצויים בידו ואינם מצויים בידי שאר המעורבים במשפט ויש צורך שכלל הצדדים יחשפו אליהם, המעורבים יכולים להיות הצד השני במשפט, השופטים דנים בתיק או משרדי ממשלה שונים דוגמת עובדים סוציאליים, משרדי ההוצאה לפועל ועוד.

שליחות משפטית מתבצעת על ידי חברת שליחויות אשר יש לה את היכולות ואת הידע להתמודד עם משימות מסוג זה והיא מסוגלת לעמוד בדרישות המחמירות המחויבות בהליך המסירות המשפטיות, ובתוך כך הגעה בזמן קצוב אל היעד וקבלת אישור מסירה מהנמען.

מהי שליחות משפטית

מדוע שליחות משפטית היא חשובה?

שליחות משפטית היא בעלת חשיבות רבה להליכים מסוימים הנגעים לעבודתו של בית המשפט. הצורך במסירות משפטיות של חומרים רגישים הנוגעים לתיק מסוים יכולים להיות בעלי השפעה מיידית למשל, שחרור של עיקול על חשבון של מי שיש נגדו תיק בהוצאה לפועל, או לחלופין במקרים הנוגעים למשמורת או עוסקים בביטחונם האישי של ילדים או חסרי ישע.

החשיבות היא רבה היות שהמסמכים המועברים באמצעות השליחות המשפטית הם בעלי השפעה על תיק אשר מתנהל בבית המשפט, אך לא נקבע לו דיון בזמן הקרוב מה שיכול לעכב מאד את ביצע הטיפול הנדרש בעקבות המסך המסוים. שליחות משפטית מתבצעת עבור מקרים בהם ההשפעה של קבלת המסמך היא כזאת שיש לה השפעה אמיתית ומיידית על התנהלות התיק בבית המשפט.

מדוע שליחות משפטית היא חשובה

מה הם התנאים לביצוע שליחות משפטית מוצלחת?

התנאים לביצוע שליחות משפטית מוצלחת חלים בראש ובראשונה על חברת השליחויות המבצעת את המשימה, לכן ישנם חמישה עקרונות שחשוב להקפיד עליהם על מנת לשמור על רמת שירות נאותה ומקצועיות מושלמת.

  • התנאי הראשון – ביצוע מהיר ככל האפשר של משימת השליחות המשפטית, למהירות הפעולה משמעות גדולה מאד בהליך המסירות המשפטיות.
  • התנאי השני – שמירה על שלמות המסמכים, לא פעם המסמכים המועברים בשליחות משפטית הם ייחודיים מסוגם ולא ניתן לשחזר אותם, לכן יש חשיבות רבה להבטיח את שלומם.
  • התנאי השלישי – חשיבות ההקפדה על חיסיון הלקוחות והשמירה על המידע שלא יעבור לצד שלישי שאינו חלק מהתהליך.
  • התנאי הרביעי – פריסה ארצית, חשוב שחברת השליחויות תהיה מסוגלת לספק את המסמך בכל מקום נדרש בארץ ללא בעיות לוגיסטיות.
  • התנאי החמישי – רמת שירות גבוהה אשר תוכל להבטיח ולקיים את ביצוע המשימה בצורה מושלמת.

מהי שליחות משפטית ולמה היא חשובה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי