לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

האם ניתן לתבוע במקביל כמה ביטוחים?

תביעות ביטוח והבנה של פוליסות ביטוח שונות, זהו עולם ידע שלם שאפשר להתמחות בו במשך כל החיים. קיימים כללים רבים ושונים שלפיהם חברות ביטוח חייבות לעבוד, וכללים אחרים שחברות הביטוח קבעו בעצמן. בכתבה שלפניכם נפרט על תביעה של שתי חברות ביטוח במקביל, על תשלומי כפל פיצויים ועל תשלומים מיותרים לחברות ביטוח או כפל תשלומי ביטוח. 

 

תביעת ביטוח וקבלת פיצויים – הסבר קצר

מי שנגרם לו נזק מסוג זה או אחר, יכול לתבוע את חברת הביטוח בה הוא מבוטח או לפנות למוסד לביטוח לאומי, שהוא המבטח של כלל האזרחים בישראל מפני מצבים מסוימים. בשפת הדיבור המקובלת פעולה זאת נקראת לתבוע ביטוח. את התביעה לקבלת פיצויים שולחים אל חברת הביטוח הרלוונטית.

לאחר מכן יש להוכיח את הנזק שנגרם לתובע ואת העובדה שנסיבות המקרה שגרמו לנזק מכוסות בפוליסת הביטוח. הפיצויים של רוב פוליסות הביטוח נועדו בכדי לפצות את המבוטח על הוצאות שנגרמו לו בעקבות המקרה שמכוסה בפוליסה.

 

מדוע אין מצב של כפל פיצויים ברוב המקרים?

מכיוון שתשלום הפיצויים נועד בכדי לכסות הוצאות שנגרמו למבוטח, ברוב המקרים אין אפשרות לתבוע את חברת הביטוח בכדי לקבל פיצויים כפולים על מקרה אחד. כלל זה קיים ברוב חברות הביטוח וגם בביטוח לאומי. המטרה של מדיניות זו היא למנוע מצב שבו מבוטח מקבל פיצויים על הוצאות שכבר כוסו על ידי חברת ביטוח אחרת.

מדובר במדיניות הוגנת, שכן כספי הפיצויים הכפולים לא יכסו את ההוצאות של המבוטח, שהרי הם כבר כוסו על ידי חברת ביטוח אחרת. לכן במקרה של תאונת דרכים לדוגמא, כספי הפיצויים שיגיעו מחברות הביטוח הפרטיות יופחתו בשיעור דומה לכספי הפיצוי והקצבאות שהמבוטח קיבל מביטוח לאומי. כמו כן, לחברות הביטוח יש אפשרות להגשת תביעה ייעודית, שנועדה לשם החזרה של כספי פיצויים שהתקבלו על ידי המבוטח פעמיים.

 

הביטוח היוצא מהכלל לגבי תשלומי כפל

ישנם גם מקרים בהם ניתן לקבל כפל תשלומים על אירוע ביטוחי אחד. המוכר ביותר מבין מקרים אלה הוא ביטוח סיעודי. כיום כמעט אין חברות שמציעות ביטוח סיעודי פרטי, ואפשר לרכוש פוליסות סיעוד מקופת חולים בלבד. בביטוח סיעודי ניתן לקבל כפל תשלומים מחברות הביטוח השונות.

מקרים נוספים של כפל תשלומים הם כאשר תאונת דרכים היא גם תאונת עבודה או מכוסה בפוליסה של תאונות אישיות, ובמקרים בהם הפוליסה מעניקה זכות למבוטח לקבל כספי פיצוי ולא רק החזר על הוצאות.

 

מקרים של תשלום כפול על פוליסות ביטוח

מכיוון שברוב פוליסות הביטוח אין אפשרות לכפל תשלומים, חשוב לשים לב לכך שאתם לא משלמים על פוליסות ביטוח כפולות בחברות שונות או באותה חברה, שברגע האמת ישלמו לכם רק פעם אחת. את הבדיקה אפשר לעשות באתרים שהוקמו לשם כך, כמו הר הביטוח, או על ידי פנייה לסוכן ביטוח.

תביעת ביטוח

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי