לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

4 כללים לתביעה בגין תאונת אוטובוס

אם הייתם מעורבים בתאונת אוטובוס, אתם עשויים לתהות אילו צעדים עליכם לנקוט כדי לבקש פיצוי על ההפסדים אותם אתם סופגים לאור האירוע המצער הזה. לאור כך, במאמר זה נתאר את השלבים שעליכם לבצע כדי להגיש תביעה מוצלחת בגין אותה תאונת אוטובוס. במסגרת כך, נתחיל משלב איסוף ראיות ועד למשא ומתן על פשרה למול חברות הביטוח או חברת האוטובוס לה הנהג שייך. בהתאם, אנחנו נספק לכם את המידע הדרוש לכם כדי להגן על הזכויות שלכם ולדרוש את הפיצויים הרלוונטיים למקרה הספציפי שלכם.

 

1. שלב ראשון: וודאו כי אתם אוספים את כל הראיות הרלוונטיות

הצעד הראשון בכל תביעה אשר עוסק בתחום תאונות דרכים ובפרט תאונת אוטובוס הוא איסוף עדויות רבות ככל האפשר. זה כולל צילום של זירת התאונה, הנזק לרכב שלכם (אם היית במכונית), וכל פציעות שנגרמו לכם. כדאי גם לנסות להשיג את פרטי אנשי קשר של אנשים אשר היו עדים במסגרת התאונה, למשל אנשים ששהו באוטובוס או עוברי אורח אחרים – זאת מכיוון שהעדות שלהם עשויה להיות מכרעת בביסוס האשמה אותה אתם נדרשים להוכיח במסגרת התביעה.

 

2. שלב שני: צרו קשר עם חברת האוטובוסים

לאחר תאונת אוטובוס, חשוב ליצור קשר עם חברת האוטובוסים בהקדם האפשרי. סביר להניח שתהיה להם פוליסת ביטוח משלהם שתכסה כל נזק או פציעות שנגרמו לכם במסגרת התאונה. יהיה עליכם לספק לחברת האוטובוסים את כל המידע הדרוש, כולל תאריך ושעת התאונה, המיקום והגורמים המעורבים. כמו כן, עליכם לספק כל תיעוד שברשותכם, כגון תמונות, סרטונים שמעידים על התאונה והצהרות עדים אותן אספתם במסגרת השלב הראשון והמשמעותי ביותר.

 

3. שלב שלישי: פנו לטיפול רפואי

כמובן שמדובר בשלב הראשון אם התאונה היתה קשה, אבל ככל שמדובר בתאונה יותר קלה – חשוב לפנות בהקדם לקבלת טיפול רפואי, גם אם אתם לא חושבים שזה נחוץ מספיק. זה לא רק יבטיח שתקבלו את הטיפול הדרוש לפציעות שלכם, אלא זה גם יספק תיעוד של הפציעות שלכם שיכול לשמש כראיה בתביעה אותה אתם עתידים להגיש. הקפידו לעקוב אחר ההוראות של הרופאים והצוות הרפואי אשר מטפל בכם, כולל ביצוע כל טיפול ומעקב מומלץ.

התייעצו עם עורך דין

4. שלב רביעי: התייעצו עם עורך דין

בדרך כלל כדאי להתייעץ עם עורך דין לאחר תאונת אוטובוס, במיוחד אם נפצעתם קשה או אם אינכם בטוחים מה הן הזכויות שלכם. עורך דין יכול לעזור לכם להבין את ההליך המשפטי ולייעץ לכם כיצד להמשיך בתביעה שלכם. הם גם יכולים לעזור לכם לאסוף ראיות, לנהל עבורכם משא ומתן עם חברת הביטוח ולהתכונן לכל פעולה משפטית אפשרית.

 

לסיכום

הגשת תביעת תאונת אוטובוס יכולה להיות תהליך מאתגר, אך על ידי ביצוע השלבים הללו, תוכלו להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

תאונת אוטובוס

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי