לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

כך תקבלו פטור ממס הכנסה במהירות האפשרית

פטור ממס הכנסה הוא הקלה פיננסית משמעותית עבור תושבי ישראל שעובדים. בין הזכאים לפטור מלא מתשלום מס ההכנסה נמצאים אנשים שגילם עולה על גיל הפנסיה, תושבי מקומות מסוימים ברחבי הארץ, ובעיקר אנשים שסובלים ממוגבלויות שמשפיעות על תפקודם בחיי היום-יום. במידה שכבר נקבעו לכם אחוזי נכות במסגרת הביטוח הלאומי, הדרך אל הפטור יכולה להיות מהירה ופשוטה.

 

מה זה פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה הוא אישור שמאפשר למחזיק בו לעבוד תמורת משכורת מבלי לשלם אחוז ממנה כמס הכנסה, על פי אתר חברת בשביל הזכויות. מטרות מתן הפטור הן מגוונות. לעתים ניתן פטור ממס הכנסה כדי לעודד מעבר משפחות לאזורי קו עימות או לעיירות פיתוח בפריפריה והתושבים שם פטורים מתשלום מס הכנסה, גם קשישים שעברו את גיל הפנסיה פטורים מתשלום מס הכנסה.

זכאות נוספת לפטור ממס הכנסה ניתנת לסובלים ממחלות קשות או מצבים בריאותיים מאתגרים. כאן המטרה היא להקל על האזרח שמצוי בתקופה קשה ולאפשר לו להשתמש בכל משכורתו לטובת טיפולים רפואיים ושיקומיים ולשיפור איכות חייו.

פטור ממס הכנסה

איך מקבלים פטור ממס הכנסה

על פי החוק, הזכאות לפטור ממס הכנסה מוענקת על פי תוצאותיה של וועדה רפואית. הוועדות הרפואיות של רשות המיסים נערכות בביטוח הלאומי ומי שנקבעו לו 100% נכות עקב מחלה קשה או 90% נכות משוקללת שככוללת ליקויים גופניים שונים, כאשר לפחות לאחד מהם נקבעו לפחות 40% נכות.

בנוסף, זכאים לפטור ממס גם בעלי ליקויים גופניים או נכויות שמקורם בפעולות איבה וכן מי שחלה בעקבות פציעה במקום העבודה. לאחר העברת כל המסמכים הרלוונטיים והופעה בוועדה רפואית, יועברו החומרים אל רשות המיסים ומי שזכאי לפטור יקבל אותו מרשות המיסים.

פטור ממס הכנסה

פטור, במהירות האור

כאשר מדובר על בירוקרטיה ועל תהליכים בארגונים גדולים מאוד, קשה לזרז את התהליכים. לכן מומלץ להתרכז בזירוז העשייה מול רשות המיסים. למשל, איסוף מהיר של כל המסמכים הנדרשים, מילוי בזמן של הטפסים והופעה לוועדה הרפואית בתאריך שנקבע.

משום שגם השלבים האלו יכולים להיות מתישים, פיזית ונפשית, יש אפשרות להיעזר בצד שלישי כדי לזרז את התהליך. ישנם אנשי מקצוע מיומנים ומקצועיים שישמחו להשתמש בניסיון שלהם כדי לעזור לכם לעבור את התהליך בקלות ובמהירות האפשרית.

 

האותיות הקטנות

לא כולנו יודעים לקרוא טקסטים משפטיים וגם להבין אותם, זו הסיבה בגללה אנחנו שוכרים עורכי דין לתהליכים משפטיים. גם הטקסטים והחוקים הבירוקרטיים של מוסדות המדינה הם תחום התמחות משל עצמו וכדאי למקסם את המאמץ ואת הניסיון ולבחור להיעזר במי שמכיר את המערכת ואת התהליכים לפני ולפנים ויכול לעזור להקל על התהליך וגם להגדיל את הסיכוי שלך להצליח בו, שכן רבים מהעושים במלאכה אינם גובים מחיר מראש, אלא רק לאחר הצלחת התהליך ולכן הם מחויבים לתהליך ממש כמותכם.

פטור ממס הכנסה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

4 חוקים שיש להתקנת מצבר

התקנה של מצבר היא אחת הפעולות הכי שכיחות בעולם הרכב. המצבר הקלאסי הוא רכיב בעל תוחלת חיים יחסית קצרה שלאר חלקי הרכב, מה שאומר שאם