לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

רייזר או טרקטורון: כך תעשו את הבחירה הנכונה

בזמן האחרון אפשר לראות בארץ מספר גבוה מאוד של רכבי שטח בשבילים. רבים התאהבו בעולם הזה שמאפשר להם לשלב יציאה לשטח ולטבע, אתגרי נהיגה ועבירות, ומנות גדושות של אדרנלין ואקסטרים. כמעט כל פעם שנרד לשטח ונהיה ליד דרך 4X4 יעבור לידינו לפחות כלי אחד כזה.

בגלל שהדבר הזה הפך להיות נפוץ מאוד, יש המון טעויות ובלבולים בקשר לשמות ולמושגים של כלי הרכב הללו. בדיוק בשביל זה הכנו לכם כאן מדריך קצר שיסייע לכם להבין מה בדיוק אתם מחפשים, ולהגדיר את זה בצורה הטובה ביותר. כאן נלמד מה יותר מתאים לנו, טרקטורון או רייזר. מוכנים? בואו ניתן גז!

 

מהו רייזר?

פולריס רייזר הוא השם העברי של RZR, סדרה של רכבי שטח שמייצרת חברת פולאריס המפורסמת. בדומה לכלי רכב רגיל, ברייזר שולטים באמצעות הגה. רייזרים הם כלי רכב שנבנו כדי לעבור בכל תא שטח, ולכן יש להם יכולת עבירות סופר מרשימה. רייזרים הם רכבים סופר פופולריים בישראל, וניתן לרכוש אותם בגרסאות שונות, כאשר ההבדלים הם בעיקר בחוזק המנוע ובמספר מקומות הישיבה שיש בכלי: 2 או 4.

כמובן שהמחיר של הרייזר משתנה בהתאם לדגם שאתם קונים, ואפשר גם להוסיף שדרוגים ותוספות. הרייזר הוא רכב חצי פתוח, כאשר מה ששומר על הנוסעים במקרה של התהפכות חלילה הוא קשת התהפכות, וחגורת בטיחות שאותה חייבים לחגור על פי החוק. מבחינת המחיר, רייזרים חדשים נחשבים לכלים יקרים יחסית, בוודאי בהשוואה לטרקטורונים. עם זאת, כדאי לזכור שמדובר על מפלצות שטח אמיתיות, ושיש שוק יד שנייה די נרחב.

פולריס רייזר

מהו טרקטורון

טרקטורון הוא כלי פתוח ולא סגור, מי שרוכב על הטרקטורון לא יושב על כיסא רגיל אלא על כיסא שדומה לכיסא של אופנוע, וכמו אופנוע שולטים בו על ידי כידון ולא באמצעות הגה. טרקטורון הוא פיתוח שנועד במקור לחקלאים, אבל כיום רובם המוחלט של הכלים מהסוג הזה משמשים לטיולי אקסטרים ושטח.

רוב הטרקטורונים הם כלים קטנים יחסית, אבל יש להם יכולות שטח מכובדות ביותר. מה שהפך את הטרקטורון לכל כך פופולרי היא העובדה שכל מי שמחזיק ברישיון לטרקטור יכול לנהוג עליו מבחינה חוקית. את הרישיון לטרקטור אפשר להוציא בגיל צעיר יותר מרישיון לרכב פרטי, מה שמושך צעירים רבים.

 

מה יותר מתאים לי?

חשוב לזכור שאין כזה דבר טוב יותר או פחות, מה שמתאים לכם טוב יותר עבורכם וזה מה שכדאי לקנות. אם אתם מחפשים כלי זול יותר, שבו מרגישים יותר את השטח כנראה שהבחירה שלכם צריכה להיות טרקטורון. אם אתם מעוניינים ברכב גדול יותר עם מספר מקומות שמתאים גם לטיולים ארוכים ומשפחתיים, ויש לכם תקציב גבוה יותר, רייזר הוא הבחירה הנכונה.

 

סיכום

לא משנה באיזה כלי בחרתם, העיקר שתהנו ושתשמרו על עצמכם!

סכין גילוח או טרקטורון

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

4 חוקים שיש להתקנת מצבר

התקנה של מצבר היא אחת הפעולות הכי שכיחות בעולם הרכב. המצבר הקלאסי הוא רכיב בעל תוחלת חיים יחסית קצרה שלאר חלקי הרכב, מה שאומר שאם