לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

כך תנצלו את הזכויות שלכם במקרה של תאונת עבודה

על פי דו"ח של הביטוח הלאומי שפורסם לאחרונה, בישראל מתרחשים כל שנה כ-144,000 מקרים של פגיעות בעבודה. תאונות עבודה נפוצות במגוון עיסוקים ובמיוחד בעבודות צווארון כחול כגון, בנייה וקווי ייצור אך גם בתחומים נוספים. גם תאונות דרכים בדרך אל מקום העבודה וממנו ופגיעות בסביבת העבודה הקרובה עשויות להיחשב תאונות עבודה. במאמר זה נתמקד בנושא של מיצוי זכויות של נפגעים בעבודה.

 

דמי פגיעה וקצבת נכות

מיצוי הזכויות נעשה מול מגוון גופים שונים כפי שנפרט בהמשך. הגוף המרכזי האמון על פיצוי עובדים שנפגעו כתוצאה מעבודתם הוא הביטוח הלאומי ולשם כך המעסיקים מפרישים כל חודש אחוזים מוגדרים לביטוח לאומי. לאחר תאונת עבודה ניתן לתבוע ימי פגיעה עבור הימים שהעובד נאלץ שלא לעבוד עקב פגיעותיו.

במידה וההיעדרות היא למעלה מ-90 יום ניתן לתבוע מענק או קצבת נכות בהתאם לסוג הפגיעה ולאחוזי הנכות שייקבעו בעקבותיה. הרחבה לגבי תפקידו של עורך דין תאונות עבודה מול ביטוח לאומי ניתן למצוא כאן.

 

תביעת נזיקין

מעבר לתביעת הביטוח הלאומי ניתן לתבוע פיצויים מהמעסיק לאחר רשלנות מצדו. במידה והוא יצר סביבת עבודה לא בטוחה לעובדים והיא שגרמה לסיכון בלתי סביר שהוביל לתאונה הוא עשוי להיות חשוף לתביעה. על התובע במקרים אלו להוכיח את אחריותו של המעסיק להתרחשותו של האירוע הביטוחי ולהוכיח את נזקי הגוף שנגרמו מהאירוע המדובר.

 

ביטוח של המעסיק

על מנת לנצל את מלוא הזכויות של העובד לאחר תאונת עבודה יש לברר אם למעסיק פוליסת ביטוח חבות מעבידים. במידה וברשות פוליסה מסוג זה ניתן לתבוע את חברת הביטוח של המעסיק  ובמידה והתביעה תתקבל, הביטוח של המעסיק הוא שישלם את הפיצוי לעובד והמעסיק ישלם לה רק את סכום ההשתתפות העצמית.

 

חברת הפנסיה או הביטוח

לעובדים רבים פוליסת ביטוח אישית או קבוצתית הכוללת רכיב של תאונות עבודה ואובדן כושר עבודה. לכן לאחר תאונת עבודה יש לבדוק את הכיסוי הביטוחי ולמצות את הזכויות של העובד בהתאם למאפייני הפוליסות שברשותו. ההליך המתנהל מול ביטוח לאומי יכול לשמש כראיות בתביעות מעין אלו. יש לקחת בחשבון את הנושא של כפל ביטוחי ומה האפיק הנכון ביותר.

 

טיפול רפואי

על מנת לנצל את מלוא הזכויות, מיד לאחר אירוע תאונת עבודה יש לפנות לקבלת טיפול רפואי במוסד רפואי מוכר ומורשה. מיד בתחילת הטיפול ולאורכו חשוב לציין באופן ברור את הקשר בין הפגיעות לבין התאונה ולוודא כי הדברים שמדווחים לצוות הרפואי אכן נרשמים בדו"ח הרפואי באופן שבו הם נאמרו.

 

סיכום זכויות בתאונת עבודה

לסיכום הנושא, מיצוי הזכויות של נפגע בתאונת עבודה כולל אפיקי תביעה שונים ויש חשיבות לייעוץ משפטי לפני נקיטת כל פעולה שהיא. כפי שציינו, ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי עבור דמי פגיעה וקצבת נכות ואת המעסיק וחברת הביטוח שלו במקרה של רשלנות. ניתן לתבוע גם את חברת הביטוח והפנסיה של העובד במקרה של פוליסה רלוונטית ואובדן כושר עבודה.

מאזניים

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי