לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

כיצד נקבע שכר טרחה של עורך דין?

הסיבות יכולות להיות שונות ומגוונות, שמחות או מעציבות, אך לפעמים נצטרך את עזרתו של עו״ד מומחה לייעוץ, הכוונה או ייצוג. זקוקים לעזרתו של עורך דין ולא בטוחים כמה שירות כזה או אחר יעלה? מעוניינים להבין כיצד נקבע שכר טרחה של עורך דין? כל התשובות במאמר זה. 

 

מתי בדרך כלל נעזר בערך דין?

כאילו סיטואציות נצטרך את עזרתו המקצועית של עורך דין? הנה כמה מהדוגמאות הנפוצות ביותר:

שכר טרחת עורך דין נקבע

תביעת ביטוח

בין אם עקב תאונה, סכסוך, רשלנות או כל סיבה אחרת – תביעות שמערבות את הביטוח עלולות להיות מתישות, ארוכות ומורכבות מאוד. עורך דין מקצועי יוכל ללוות אתכם לאורך כל הדרך, ולוודא שאתם מקבלים את מה שמגיע לכם.

 

חתימת חוזה

בין אם מדובר בקנייה של בית, רכישת חברה או עסקאות משמעותיות אחרות, עורך דין יוכל לייעץ, לעבור על החוזה, ולהסביר לחותמים מהן ההשלכות של כל סעיף, כולל האותיות הקטנות,  ואף להתמקח עבורכם על תנאים טובים יותר במידת הצורך.

 

צוואה

במקרים מצערים של פטירה של בן משפחה קרוב, שהשאיר אחריו צוואה, עורך דין הוא בעל המקצוע שמוסמך לטפל בה ולוודא כי בקשותיו של המנוח יוצאות לפועל. קראו עוד כאן: אתר עורכי דין.

 

ייצוג בבית משפט

במקרה של תביעה בה יש צורך בהגעה לבית המשפט עורך הדין מוסמך לייצג את התובע או הנתבע בתהליך, להגן על זכויותיו ולנסות להשיג עבורו את הפשרה הטובה ביותר.

 

גובה שכר הטרחה

מה ישפיע על העלות הסופית של שכר הטרחה?

שכר טרחת עורך דין נקבע

גודל התיק

ככל שהסכום הכספי המבוקש בתביעה גדול יותר, כך שבד״כ שכר טרחתו של עורך הדין יהיה גבוה יותר. יכול להיות שעורך הדין יבקש אחוז מסוים מסכום התביעה בתור שכר הטרחה שלו, כך שהלקוח ידע איזה נתח הוא הולך לקבל בסיום התביעה, או שהם יסכימו על שכר טרחה קבוע מראש.

 

מורכבות המקרה

גובה שכר הטרחה יושפע ישירות ממורכבות התיק. האם מדובר על מעבר על מסמכים ספורים שיכולים להסתכם בפגישה אחת או שתיים? או על ייצוג משפטי ארוך בבית המשפט, הכולל פגישות יעוץ, הכנה, חוות דעת של מומחים, ייצוג פיזי בבית המשפט וליווי משפטי עד לרגע סגירת התיק?

 

מספר המשתתפים המיוצגים

האם מדובר בלקוח אחד? או בזוג, במספר בני משפחה, בחברה עסקית, וכולי? כמובן שעורך דין שעובד ומייצג לקוח אחד ועורך דין שמייצג מספר לקוחות יבקשו שכר טרחה שונה, כי היקף העבודה שלהם יהיה משמעותית שונה.

 

לסיכום

לצערנו או לשמחתנו, יגיעו רגעים בחיים בהם נצטרך את הסיוע והייעוץ של עורך דין מקצועי. בין אם בכדי להגן על זכויותינו שנפגעו, לייצג אותנו במקרה של סכסוך או לעזור לנו להשיג את התנאים הטובים ביותר בעסקה, עורך דין מקצועי עם שנות ניסיון רבות יוכל לעזור לנו להגיע למטרה בדרך נעימה, פשוטה וחסרת דאגות מצידנו.

שכר טרחת עורך דין נקבע

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי