לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

כיצד מתנהל הליך הגירושין ברבנות?

גירושין הם תהליך קשה ומורכב אשר מצריך התמודדות רגשית ופרוצדורלית. אם אתם זוג יהודי, סביר להניח שאת הליך הגירושין שלכם תצטרכו לעשות דרך הרבנות בישראל. לרבנות למעשה יש סמכות שיפוט בלעדית בנושא נישואין וגירושין יהודים, והליכי קבלת גט דתי יכולים להיות שונים בתכלית מאלו שבמדינות אחרות או לאנשים שנישאו בנישואין שאינם על פי היהדות. במאמר זה נבחן את הליך הגירושין המתנהל ברבנות, לרבות הצעדים הכרוכים בכך והדרישות המשפטיות בהן יש לעמוד.

 

גירושין בישראל

כדי להיות גרושים באופן רשמי, בישראל יש תהליך שנעשה ברבנות ובמסגרתו יש לקבל "גט". למעשה, מדובר בהליך דתי שחייב להתנהל על פי ההלכה היהודית על מנת שגירושין יוכרו כתקפים לפי ההלכה. הגט הוא מסמך שנכתב על ידי סופר ויש למסור אותו לאישה על ידי הבעל תוך קבלת הנחיות ממוסד הרבנות. לאחר מסירת הגט שמתקבל על ידי האישה, הגירושין נחשבים סופיים והזוג יכול לעשות כרצונו.

הליך גירושין

הסמכות של הרבנות

בישראל, לרבנות יש סמכות בלעדית על נישואים וגירושין יהודיים. המשמעות היא שזוגות יהודים המבקשים להתגרש חייבים לעבור דרך הרבנות, הפועלת בסמכותה של הרבנות הראשית לישראל. בעוד שתפקידה של הרבנות בהסדרת נישואין וגירושין היה שנוי במחלוקת וזוכה לביקורת על חוסר השקיפות והאחריות הנתפסת, היא נותרה האפשרות החוקית היחידה עבור זוגות יהודים בישראל המבקשים להתגרש.

 

הגשת תביעת הגירושין ברבנות

בישראל יש להגיש את כל גירושין יהודים לרבנות. התהליך מתחיל בכך שהבעל מגיש בקשת גירושין לרבנות. על הבקשה לכלול את הכתובה של בני הזוג, או חוזה הנישואין היהודי, וכן כל תיעוד רלוונטי אחר. לאחר הגשת הבקשה, תודיע הרבנות לאישה ותתחיל בתהליך קבלת גט.

אנחנו ממליצים כבר בשלב זה להיוועץ בעורכי דין מנוסים אשר ידעו להנחות אתכם בתהליך המורכב הזה ולהימנע מחוסר הבנות שעשויות להאריך את התהליך. לשם כך, אתם יכולים לפנות למשרד טאוב ושות' –  משרד עו"ד בכתובת: https://www.at-familylaw.co.il.

הליך גירושין

התפקיד של הרבנות בתהליך הגירושין

כמו שניתן להבין מהכתוב לעיל, לרבנות תפקיד משמעותי בהליך הגירושין בישראל. בנוסף לפיקוח על ההיבטים הדתיים של הגירושין, משמשת הרבנות גם כמגשרת בין הבעל לאישה. כך, במידה שהצדדים לא יצליחו להגיע להסכמה על תנאי הגירושין, רשאית הרבנות להתערב ולסייע בהקלת המשא ומתן.

לרבנות יש גם סמכות לתת החלטות מחייבות בנושאים כמו משמורת ומזונות ילדים והיא מבצעת שימוש זה בהינתן שהיא מבינה כי הצדדים לא צפויים להגיע להסכמות מספקות.

 

לסיכום

במידה שאתם זוג יהודי אשר מעוניין להתרגש במדינת ישראל, עליכם לעבור דרך שעריה של הרבנות. לשם כך, יש להגיע עם מסמכים מתאימים כגון הכתובה מיום חתונתכם, אישור נישואים ועוד. אנחנו ממליצים לכם לפנות לעורך דין אשר מבין בתחום וידע להנחות אתכם בצורה הטובה ביותר במהלך התהליך ובאופן שתדעו מה נדרש מכם לעשות בכל שלביו. כך, תוכלו להשלים את התהליך במהירות וביעילות.

הליך גירושין

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי