לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

חוויתם רשלנות רפואית בהריון? ייעוץ משפטי הוא הכרחי

רשלנות רפואית היא אירוע מצער שמסב נזקים בריאותיים, נפשיים וגם כלכליים בעקיפין. רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל סיטואציה רפואית ובכל שלב בריאותי כזה או אחר – גם בהיריון. מי שחווה רשלנות רפואית יכול לבצע מספר פעולות משפטיות שונות שהחוק מקנה לו. לפני שמבצעים פעולות כאלו ואחרות, הכרחי להיוועץ באיש מקצוע מעולם המשפט.

 

מהי רשלנות רפואית?

החוק קובע שרשלנות רפואית, בין אם מדובר על רשלנות בהריון או על רשלנות בכל מצב רפואי כזה או אחר, היא מצב בו מטופל ניזוק כתוצאה מפעולה רשלנית של הרופא. על הנזק להיות משמעותי, כאשר רשלנות מוגדרת כפעולה שנעשתה בחוסר סבירות מקצועי, או בלי שננקטו אמצעי הזהירות המחייבים או הנהוגים בתחום. בהריון אנו עשויים לראות רשלנות רפואית בטיפול וגם באבחון.

רשלנות בהריון

רשלנות רפואית במהלך ההיריון

רשלנות רפואית עשויה לקרות גם במהלך ההיריון. רשלנות זאת היא קצת יותר ייחודית מאשר רשלנות רפואית אחרת, מכיוון שכאן ישנם שני נפגעים פוטנציאליים – גם האישה ההרה וגם העובר בנמצא ברחמה. אם הנזק משמעותי, עשויים להיות שני נפגעים, דבר חמור מאוד. הרשלנות יכולה להתבצע בשלב האבחון, כאשר היולדת המיועדת מבצעת הליך אבחוני, או במהלך הטיפול, כאשר היא מקבלת טיפולים מסוימים או הנחיות מסוימות.

 

ייעוץ משפטי – חלק הכרחי

אם עולה חשד למקרה של רשלנות רפואית, ייעוץ משפטי הוא הכרחי. רשלנות רפואית אומנם נראית מהצד של הניזוק בתור אירוע רפואי בלבד, אך למעשה מדובר באירוע משפטי. החוק מגדיר מהי רשלנות רפואית ומה ניתן לבצע לאחר שנפגעים מרשלנות כזאת. עורך דין רשלנות רפואית הוא איש המקצוע שיכול לתת לכם את הייעוץ המשפטי הדרוש בתחום.

 

מה ניתן לעשות במקרה של רשלנות רפואית בהיריון?

החוק מקנה זכות משמעותית מאוד למי שנפגע כתוצאה מרשלנות רפואית – הגשת תביעת פיצויים. התביעה הזאת היא הכלי המשמעותי ביותר של הנפגעים. הם יכולים לתבוע את המוסד הרפואי בו אירעה הרשלנות או את הצוות המטפל, על מנת לקבל פיצויים כספיים משמעותיים.

רשלנות בהריון

לא כל נזק נחשב לרשלנות

חשוב לדעת – לא כל נזק שנגרם לאישה בהיריון הוא בהכרח רשלנות רפואית. נזק שאינו משמעותי מדי אינו ייחשב להתרשלות של הצוות המטפל. נזק משמעותי, שלא ניתן היה למנוע אותו, עשוי גם הוא שלא להיחשב לרשלנות.

 

קבלת ייעוץ מקצועי

כדי להימנע ממקרים של הגשת תביעת רשלנות רפואית בעקבות מצבים שלא מצדיקים זאת, חשוב לקבל ייעוץ מקצועי מעורך דין רשלנות רפואית. עורך דין זה יבחן את המקרה שלכם בצורה ספציפית ויאפשר לכם להבין מה הצעדים שאפשר לנקוט בהם.

 

זכות שהחוק מקנה

הגשת תביעת פיצויים בעקבות מקרה של רשלנות רפואית בהיריון היא זכות שמקנה החוק. לא מדובר בפעולה שמכוונת באופן אישי כלפי צוות מטפל, אלא בפעולה החוקית שיכולה לסייע לנפגעות להשתקם.

רשלנות בהריון

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

4 חוקים שיש להתקנת מצבר

התקנה של מצבר היא אחת הפעולות הכי שכיחות בעולם הרכב. המצבר הקלאסי הוא רכיב בעל תוחלת חיים יחסית קצרה שלאר חלקי הרכב, מה שאומר שאם