לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

כיצד לתבוע את ביטוח לאומי בגין הפסקת תשלומי קצבת נכות?

תשלומי קצבת נכות מביטוח לאומי, נועדו לאפשר לזכאים לנהל אורח חיים נורמטיבי ולשמור על איכות חיים מכבדת, גם במקרים בהם הם אינם יכולים להשתכר כראוי. ניתן להבין אם כן כי, הפסקת תשלומי קצבת נכות משמעותן פגיעה מהותית בשגרת החיים של הזכאי ובמקרים כאלו, כדאי שתדעו כיצד לתבוע את ביטוח לאומי

 

מהי קצבת נכות מביטוח לאומי?

כחלק מתשלומי החובה המוטלים על אזרחי ישראל שעברו את גיל 18, עלינו לשלם גם דמי ביטוח לאומי, שנועדו לספק רשת ביטחון כלכלית לאוכלוסיות מוחלשות ולעומדים בקריטריונים מסוימים המזכים בקבלת פיצויים או קצבאות, כאשר אחד הנפוצים מביניהם הוא מצב של נכות.

קצבת נכות מביטוח לאומי מגיעה לאנשים הסובלים ממגבלות שונות בעקבות ליקוי רפואי, כאשר התנאים לקבלת הקצבה הם: לפחות 60% נכות רפואית, קיימת פגיעה חלקית או מלאה ביכולת ההשתכרות והכנסות המבוטח אינן עולות על השיעורים הקבועים בחוק.

 

בגין אילו מקרים מגיעה קצבת נכות מביטוח לאומי?

כדי לממש את זכויותינו ולקבל קצבת נכות מביטוח לאומי, עלינו להגיש תביעה מול ביטוח לאומי, תביעה אותה מומלץ להגיש עם עורך דין ביטוח לאומי, אשר יוכל לסייע לכם למצות את זכויותיכם ולהתמודד בצורה מיטבית עם הבירוקרטיה והוועדות הרפואיות השונות.

בין המקרים הנפוצים בגינם מגיעה קצבת נכות מביטוח לאומי, נכללים: הסובלים מנכות נפשית בשיעור העולה על 50%, חולי שחפת קשה, אנשים שעברו השתלת איברים מסוימים דוגמת לב, ריאות, כבד, כליות ועוד, חולים במחלות ממאירות, ריתוק לכיסא גלגלים ועוד.

 

מהם שיעורי קצבת הנכות?

קצבת נכות הכללית משולמת מידי חודש לזכאים, כאשר שיעורי קצבת הנכות משתנים בהתאם לאחוזי הנכות הרפואית שנקבעו לתובע. ככלל, שיעורי קצבת הנכות הכללית מתחילים מסך של כ – 2,100 ₪ ויכולים להגיע עד לדרגה מקסימלית של 3,700 ₪. שיעורים אלו יכולים לגדול במידה ולתובע קיימים ילדים מתחת לגיל 18 ו/או בן זוג.

 

מה ניתן לעשות במקרה של הפסקת תשלומי קצבת הנכות?

לאחר המסע הבירוקרטי שעברנו בדרך לקבלת קצבת הנכות מביטוח לאומי, ייתכנו מצבים מפתיעים בהם נגלה כי תשלומי קצבת הנכות הופסקו. מצבים אלו יכולים להיגרם בשל שתי סיבות עיקריות: שלילה מכוונת של הקצבה ותקלות לא מכוונות.

בכל אחד מהמקרים הללו, חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בתביעות ביטוח לאומי, על מנת שיבחן היטב את המקרה ויחליט האם ניתן לערער על ההחלטה של שלילת הקצבה והאם ניתן לתבוע במקרה של תקלה. תהליך התביעה מתנהל באמצעות הגשת טופס תביעה ומסמכים נלווים ובאמצעות עורך דין מקצועי, נוכל לקצר את התהליך ולקבל את הקצבה המגיעה לנו.

 

לסיכום

קצבת נכות כללית היא חלק ממקרי הסעד שביטוח לאומי מעניק בגינו קצבאות לזכאים, העומדים בקריטריונים מסוימים, כאשר ישנם מספר מקרים מפתיעים בהם תשלומי קצבת הנכות מופסקים. ככלל, ניתן לתבוע את ביטוח לאומי בגין הפסקת תשלומי הקצבה, אך מומלץ לבחון את המקרה לפרטיו עם עורך דין ביטוח לאומי שימליץ לנו על דרכי הפעולה המיטביות.

תשלומי קצבת נכות

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי