לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

הכל על גישור גירושין נכון

גירושין הוא תהליך מאתגר וסוחט רגשית עבור כל הצדדים המעורבים. כאשר זוגות מחליטים לסיים את נישואיהם, מציאת פתרון הוגן וידידותי יכולה להיות משימה מורכבת. כאן נכנס לתמונה גישור גירושין. גישור גירושין הוא תהליך המאפשר לזוגות לעבוד יחד בעזרת צד שלישי ניטרלי המכונה מגשר גירושין כדי להגיע לפתרונות הסכמים הדדיים. במאמר זה נבחן את כל ההיבטים החיוניים של גישור גירושין נכון, יתרונותיו וכיצד מגשר גירושין יכול להקל על מעבר חלק יותר לשני הצדדים.

 

הבנת המושג גישור גירושין

גישור גירושין הוא שיטה חלופית ליישוב סכסוכים המאפשרת לזוגות לקבל החלטות לגבי תנאי הגירושין שלהם באופן שיתופי. מטרת הגישור היא להגיע להסדר הוגן ומעשי המתייחס לכל היבטי הגירושין, לרבות משמורת ילדים, חלוקת רכוש, מזונות בני זוג ועניינים כספיים.

גישור גירושין שונה מליטיגציה, שבה שופט מקבל את ההחלטות הסופיות. במקום זאת, בני הזוג המתגרשים משתתפים באופן פעיל בתהליך קבלת ההחלטות, בהנחיית מגשר גירושין המקל על תקשורת, מעודד פשרה ודואג להתחשב באינטרסים של שני הצדדים.

הבנת המושג גישור גירושין

תפקידו של מגשר גירושין

מגשר או מגשרת גירושין יהיו אנשי מקצוע מיומנים שיפעלו כמנחה ניטרלי לאורך כל תהליך הגישור. המגשר אינו נוקט צד או מקבל החלטות בשם בני הזוג אלא מסייע ביצירת סביבה שבה יכולים להתרחש תקשורת פתוחה ופתרון בעיות.

 

התפקיד העיקרי של מגשר גירושין יהיה

– להקל על תקשורת: מגשר גירושין מסייע בהקמת ערוצי תקשורת יעילים בין בני הזוג המתגרשים. הם מבטיחים שלשני הצדדים תהיה הזדמנות להביע את דאגותיהם, צרכיהם ורצונותיהם, תוך טיפוח דיאלוג בונה שיכול להוביל לפתרונות המוסכמים ביניהם.

– לספק מידע והכוונה: מגשר גירושין מלמד את בני הזוג על ההיבטים המשפטיים של גירושין, לרבות חוקים ותקנות רלוונטיים. הם עוזרים לבני הזוג להבין את זכויותיהם וחובותיהם, ומספקים הדרכה כיצד לנווט בתהליך הגירושין המורכב.

– עודדו שיתוף פעולה: מגשר הגירושין מעודד באופן אקטיבי את בני הזוג המתגרשים לשתף פעולה ולמצוא מכנה משותף. הם עוזרים לבני הזוג לבחון אפשרויות שונות, לחשוב על פתרונות יצירתיים ולשקול נקודות מבט חלופיות, במטרה בסופו של דבר להגיע להסכמה הוגנת ומקובלת על הדדית.

– שמירה על ניטרליות: היבט מכריע בתפקידו של מגשר גירושין הוא להישאר ניטרלי וחסר פניות. הם אינם מעדיפים צד אחד על פני השני ומבטיחים שלשני הצדדים תהיה הזדמנות שווה להביע את החששות והאינטרסים שלהם. חוסר משוא פנים זה מסייע ביצירת סביבה בטוחה ולא יריבה, ומקדם פתרון בעיות בונה.

התפקיד העיקרי של מגשר גירושין יהיה

היתרונות של גישור גירושין

גישור גירושין מציע יתרונות רבים בהשוואה לליטיגציה מסורתית. חלק מהיתרונות המרכזיים כוללים:

– שימור מערכות יחסים: גישור גירושין מעודד תקשורת פתוחה ושיתוף פעולה, שיכולים לעזור לשמר מערכות יחסים, במיוחד כאשר ילדים מעורבים. על ידי התמקדות במציאת בסיס משותף ופתרונות הסכמים הדדיים, הגישור מפחית את האיבה ומקדם מערכת יחסים ידידותית יותר לאחר הגירושין.

– עלות-תועלת: הגישור בדרך כלל זול יותר מאשר ליטיגציה. ניתן להוזיל משמעותית את העלויות הכרוכות בהליכי משפט, שכר טרחת עורך דין ומאבקים משפטיים ממושכים באמצעות גישור. זה הופך את הגישור לאופציה אטרקטיבית עבור זוגות שמטרתם למזער את העומס הכלכלי במהלך הגירושין.

– חיסיון: גישור גירושין הוא הליך פרטי המתקיים מחוץ לאולם. דיונים, משא ומתן וכל מסמך המשותף במהלך הגישור הם חסויים, מה שמבטיח שהפרטים האישיים והמידע הרגיש נשארים פרטיים.

– פתרונות מותאמים אישית: בגישור, לזוגות יש שליטה רבה יותר על תוצאות הגירושין. הם יכולים להתאים פתרונות לצרכים ולנסיבות הספציפיים שלהם, תוך התמקדות במה שהכי חשוב להם. גמישות זו מאפשרת הסכמים יצירתיים ומותאמים יותר שאולי לא יהיו אפשריים במסגרת ליטיגציה מסורתית.

– פתרון מהיר: גישור מוביל לרוב להחלטות מהירות יותר בהשוואה להליך הארוך בבית המשפט. זוגות יכולים לקבוע את הקצב שלהם ולקבוע את פגישות הגישור בהתאם לנוחותם, ולאפשר להם להגיע לפשרה בזמן יותר.

 

סיכום

גישור גירושין נכון יכול להיות דרך בונה ויעילה עבור זוגות לנווט את אתגרי הגירושין. בסיועו של מגשר גירושין מיומן, זוגות יכולים לעבוד יחד כדי למצוא פתרונות הוגנים ומסכימים הדדית, צמצום סכסוכים ושימור מערכות יחסים. תפקידו של מגשר גירושין כמנחה ניטרלי הוא מכריע בטיפוח תקשורת פתוחה, מתן הדרכה ועידוד שיתוף פעולה.

על ידי עיסוק בגישור גירושין, זוגות יכולים ליהנות מחיסכון בעלויות, סודיות, פתרונות מותאמים אישית ופתרון מהיר יותר. אמנם גירושין הם ללא ספק תהליך קשה, אך גישור מציע גישה ידידותית ומעצימה יותר להגיע להסדר הוגן, המאפשר לשני הצדדים להתקדם בחייהם בצורה חיובית.

גישור גירושין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי