לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

הגשת תביעות תאונות דרכים – מדריך מקוצר

תאונת דרכים היא אירוע פתאומי ובלתי צפוי, העלול להותיר אחריו פגיעות גוף ורכוש. השכיחות ההולכת וגוברת של תאונות הדרכים, וההוצאות הכספיות הנלוות אליהן, הביאו לכך שהמדינה מחייבת את הנהגים לערוך ביטוחים מסוימים.  בנוסף עליהם, אנשים רבים רוכשים פוליסות ביטוח נוספות להגנה מרבית. כך או כך, במקרה של תאונת דרכים, עליכם יהיה לדעת כיצד לפעול. לפניכם מדריך מקוצר בנושא 

 

החשיבות של ביטוח לרכב

השכיחות ההולכת וגוברת של תאונות הדרכים, כמו גם ההוצאות הכספיות הגבוהות הנלוות לשיקום נזקי הגוף ו/או הרכוש שנגרמו בעקבות תאונת הדרכים, הביאו לכך שהמדינה מחייבת את הנהגים לערוך ביטוחים מסוימים ובנוסף עליהם, אנשים רבים פועלים לרכישת ביטוחים נוספים, המכילים כיסויים נרחבים יותר.

 

סוגי פוליסות ביטוח לרכב

פוליסות הרכב הקיימות כיום מתחלקות ל – 3 פוליסות עיקריות:

ביטוח חובה

ביטוח החובה מכסה מקרים של נזקי גוף בלבד שנגרמו במסגרת תאונת דרכים.

ביטוח צד ג'

ביטוח צד ג' מכסה מקרים בהם נגרמו לרכב אחר (צד ג') נזקי רכוש.

ביטוח מקיף

ביטוח המקיף כולל כיסויים נרחבים ושונים ובעיקרו, מכסה גם נזקי רכוש שנגרמו לרכב שלנו (לא בהכרח כתוצאה מתאונת דרכים).

 

תביעת תאונות דרכים

תביעת ביטוח תאונות דרכים היא הליך בירוקרטי ברובו ובכדי לממש את פוליסת הביטוח שלכם במקרה של תאונה, עליכם יהיה לדווח באופן מיידי על תאונת הדרכים לחברת הביטוח ולמלא טפסי תביעה ומסמכים נוספים בהתאם. לאור העובדה כי חברות הביטוח נוטות להערים קשיים בתשלום הפיצויים, כדאי יהיה להיערך אל התביעה בהתאם. כיצד עושים זאת?

 

כיצד ניתן להיערך אל תביעת תאונת דרכים?

תאונת דרכים יכולה לדרום לנזקי גוף ו/או נזקי רכוש ובשלב הראשוני שלאחר התאונה, חשוב יהיה לתעד את זירת האירוע ומהות הנזק שנגרם לכם. במקרה של נזק גוף, ולאחר התיעוד והחלפת פרטים ראשוניים, חשוב יהיה להתפנות לבית החולים בכדי לוודא שהכל כשורה ולאחר מכן, לגשת אל תחנת המשטרה, בכדי לקבל אישור ותיעוד התאונה.

 

הגשת תביעת ביטוח תאונות דרכים עם עו"ד מומחה

הפיצויים בגין תאונות דרכים יכולים להגיע לסכומים משמעותיים ביותר, אותם תוכלו לקבל בעזרתו של עו"ד מומחה לתביעות ביטוח בגין תאונות דרכים. מלבד היכולת לפענח את תנאי הפוליסה, על תנאיה וסייגיה ולהבין אילו פיצויים ניתן לדרוש, עו"ד מקצועי ילווה אתכם החל משלב הגשת התביעה ודרישת הפיצויים המתאימים ועד קבלתם לחשבון הבנק שלכם.

 

תביעת תאונות דרכים וחישוב הפיצויים

חישוב הפיצויים המגיעים בגין תאונות דרכים מתבסס על כמה פרמטרים עיקריים, כמו מהות הנזק, אופן השפעתו של שגרת החיים של הנפגע ועוד. באמצעות עו"ד תאונות דרכים, ניתן יהיה לרדת לרזולוציות ועומקם של דברים ולהעריך בצורה ברורה ומסודרת את סך הפיצויים שתוכלו לקבל.

 

לסיכום

במקרה של תאונת דרכים, ניתן יהיה לתבוע את פוליסת הביטוח הרלוונטית ולקבל פיצויים בהתאם. תהליך התביעה מול חברות הביטוח הוא תהליך בירוקרטי ובכדי לגשת אליו בהתאם, חשוב לפעול לתיעוד האירוע, איסוף המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ותיעוד מהמשטרה בדבר התאונה, כאשר באמצעות עו"ד תביעות ביטוח תוכלו למקסם את סיכויי הצלחת התביעה.

תביעות תאונות דרכים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי