לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

מהי תביעת שלום בית וכיצד היא תשפיע על הגירושים שלכם?

תיבת המייל של המערכת שלנו התמלאה במהירות, בעקבות הודעות שנשלחו מצד גולשים שביקשו לדעת מהי "תביעת שלום בית"? החלטנו שלא להישאר אדישים לביקוש. לכן, כתבנו את המדריך הנוכחי שיציג בפני כל דורש את התביעה המדוברת ואת האופן שבו היא משפיעה על הליך הגירושים. הישארו כאן ותצאו עם האינפורמציה המלאה שתעשה לכם סדר בנושא.

 

נעים להכיר – תביעת שלום בית

לא נלאה אתכם בפרטים ונציין מיד אודות התביעה שלשמה התכנסנו כאן היום. מדובר בתביעה שמוגשת לבית הדין הרבני על ידי הגבר או האישה, כאשר המטרה שלה היא לבקש סיוע, כדי שבני הזוג יוכלו לחזור לחיי זוגיות משותפים.

המגיש של תביעה זו מבקש בעצם מבית המשפט להורות לשני בני הזוג לחזור לחיי נישואים, מתוך רצון לשקם את הזוגיות. חשוב לציין שבית הדין יכול לפסוק על שלום בית גם במצבים שבהם לא הוגשה תביעה מסוג זה.

תביעת שלום בית

הידעת? לא כל אחד יכול להגיש את התביעה

חשוב לציין שיש 3 תנאים שמאפשרים להגיש לגבר או האישה להגיש תביעת שלום בית לבית הדין הרבני:

  1. תושבי או אזרחי מדינת ישראל
  2. מגיש או מגישת הבקשה מעוניינים בשיקום חיי הנישואין, בעוד הצד השני לא מעוניין בכך
  3. השניים נישאו לבן או בת זוג יהודי

אם אתם עונים על 3 התנאים הללו, עליכם להגיש תביעה לבית הדין הרבני שנמצא בתחום השיפוט של מקום המגורים שלכם.

 

ההשפעה של תביעת שלום בית

תביעת שלום בית שמובילה להסכם הדדי מאפשרת לשקם את חיי הנישואין של בני זוג. שכן, אלה פותרים מחלוקות שנוגעות לתחומים שונים, לדוגמא:

  • גידול הילדים
  • התנהלות כלכלית
  • יחסים עם בני משפחה ועוד

שימו לב, עליכם לפנות לגורם מוסמך במידה ותחליטו להגיש תביעה מסוג זה.

 

מיהו הגורם המוסמך שמסייע בהגשת תביעת שלום בית?

בן או בת זוג שמתכננים שגילו שהצד השני הגיש תביעה לשלום בית, צריכים להסתייע בשירותיו של טוען רבני. שכן, זה יכול לחשוף את השקרים שעומדים בפני הגשת תביעה שאינה כנה. חשוב לציין שצריך לפנות לגורם מקצועי ומומלץ, מכיוון שיהיה צורך במומחיות בתחום. הרי בית הדין יעשה כל שביכולתו, כדי להביא לשלום בית. נדגיש שניתן להגיע לטוען רבני נחשב תוך קריאת חוות דעת שנכתבו על ידי יודעי דבר (גולשים שמצאו את עצמם בהליך כזה בעבר) בפורומים שעוסקים בתחום הגירושים.

 

מילים אחרונות לסיום

תביעת שלום בית מוגשת על ידי אחד מבני הזוג שרוצה להמשיך בחיי נישואים ולא להתגרש. יש לתביעה זו השפעה ניכרת על חייהם של כל אחד מהצדדים, כך שחשוב להכיר בה ולהתנהל בהתאם. בשלב זה אתם מכירים במידע הרלוונטי, כך שנותר לכם רק להסתייע בשירותיו של גורם מקצועי בעת הצורך.

לְהִתְגַרֵשׁ

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי