לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

האם צריך לעשות הסכם עם ועד הבית לפני שמביאים עמדת טעינה לרכב חשמלי

רכבים חשמליים הופכים ונעשים לנפוצים יותר ויותר, ויחד איתם כמובן עולה הדרישה להתקנה של עמדות טעינה. המצב האידאלי הוא זה שבו יש לכם עמדת טעינה בבית מה שיאפשר לכם להשתמש ברכב החשמלי בלי להיות תלויים בעמדות הטעינה הציבוריות. בבית משותף התקנה של עמדה כזו יכולה להיות בעייתית, ויש כמה דברים שכדאי לדעת לפני שעושים אותה. 

 

עמדת טעינה לרכב חשמלי

טעינת רכב חשמלי בבית יכולה להיעשות רק במידה ויש לכם עמדת טעינה ייעודית. העמדה הזו היא פשוט הדרך שלכם לחבר את הרכב לחשמל כדי לתת לסוללה שלו אנרגיה. עמדות טעינה כאלו פזורות ברחבי הארץ, ועם הזמן הולכות ונפרסות עמדות נוספות. יחד עם זאת, היכולת שלכם להחזיק ברכב פרטי באופן שיאפשר לכם שימוש נוח תלויה בכך שתהיה לכם עמדת טעינה בבית.

טעינת רכב חשמלי בבית

חניה פרטית

המצב הטוב ביותר הוא זה שבו לכל דייר יש חניה פרטית, וכך הוא יכול להתקין את עמדת הטעינה בלי להתחשב בדעת השכנים האחרים. החוק מטיל חובות מסוימות גם במקרה הזה כמו להקפיד על כך שהעמדה לא תפגע במראה הכללי של הבניין,  ושהיא לא תפגע בשטח המשותף לכלל השכנים. המקרה המורכב יותר הוא זה שבו אין חניות פרטיות, והתקנת העמדה דורשת שימוש בשטח ציבורי.

 

מה החוק אומר

הבעיה המרכזית היא שהחוק לא מדבר במפורש על המצב הזה, ולמעשה אתם תלויים במידה מסוימת ברצון הטוב של שאר דיירי הבניין. כל עוד התקנת העמדה היא לא הרצון של כל דיירי הבניין, עליכם להגיע להסכמה מסוימת, כדי שוועד הבית יאשר את התקנת העמדה. רק אחרי האישור של וועד הבית תוכלו להתקין את העמדה בשטח הציבורי, כל עוד החניה היא לא פרטית שלכם.

עליכם להציג לדיירי הבניין את התוכניות של עמדת הטעינה, ולהבהיר שלהם שלא תהיה פגיעה בשטח הציבורי. לא משנה מה הזכויות שלכם, נסו להגיע להסכמה.

טעינת רכב חשמלי בבית

חיבור למערכת החשמל

נקודה נוספת שלא קשורה לשטח עצמו היא חיבור העמדה לתשתית החשמל. כל עוד לא ניתן לחבר את העמדה לתשתית של הדייר שמשתמש בה, יהיה עליכם לחבר אותה לתשתית החשמל המרכזית של הבניין. כדי למנוע התנגדות של השכנים מחשש שנטל ההוצאה של העמדה ייפול על כתפי כולם, מומלץ להתקין מונה שיחשב בכל חודש את צריכת החשמל של העמדה, ומי שמשתמש בה ישלם.

 

לסיכום

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף דורשת הסכמה מסוימת מצד השכנים, במיוחד אם מי שמשתמש בעמדה הם מיעוט מקרב הדיירים. עליכם להודיע לוועד הבית מוקדם ככל האפשר על התקנת העמדה כדי להגיע להסכמות מול הדיירים. כדי למנוע התנגדות של דיירים מסיבות כלכליות מומלץ להתקין מונה נפרד לעמדת הטעינה, וכך התשלום לא ייפול על הכתפיים של כל דיירי הבניין.

טעינת רכב חשמלי בבית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

4 חוקים שיש להתקנת מצבר

התקנה של מצבר היא אחת הפעולות הכי שכיחות בעולם הרכב. המצבר הקלאסי הוא רכיב בעל תוחלת חיים יחסית קצרה שלאר חלקי הרכב, מה שאומר שאם