לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

האם עדיף לשכור או לקנות משרד?

השנה העברית החדשה החלה, וגם השנה האזרחית החדשה כבר בפתח, וזוהי תקופה בה מנהלים ובעלי חברות מחפשים משרד חדש לעובדיהם הנאמנים. כאשר בוחרים משרד יש לשים למספר קריטריונים חשובים בנכס שבכוחם להשפיע באופן ישיר על איכות העבודה של העובדים, אך יותר מכך – ישנה שאלה חשובה ביותר שיש לשים עליה את הדגש. רבים מתלבטים, ולא בכדי, האם כדאי לשכור משרד או שמא לקנות אחד כזה? כל התשובות בכתבה הבאה

 

הצורך לעבוד למשרד חדש

פעמים רבות בעלי חברות נתקלים בצורך לעבור למשרד חדשים של החברה. הסיבות יכולות להיות מגוונות- החל מסיום חוזה שכירות, דרך הגדלת צוות העובדים במשרד, ועד שינוי הצרכים של החברה והצורה בה היא עובדת. לכן, כשעולה הצורך לעבור למשרד חדש, בעלי עסקים רבים מתחילים לנוע בין החיפושים של משרדים למכירה בירושלים, לדוגמא, לבין חיפושים לצורך משרדים להשכרה בירושלים. התלבטות זו היא בהחלט בעלת בסיס רחב, שכן יש לכל אחת מהאפשרויות יתרונות, אך גם חסרונות מסוימים.

 

מדוע כדאי לקנות משרד?

חברות המחפשות משרדים לקנייה הם בדרך כלל מבוססות יותר, כך שיש בידן יותר הון עצמי והן יכולות לאפשר לעצמן לבצע רכישה זו. ברוב המקרים, כאשר חברה הינה בעלת משרד בבעלותה וברצונה לעבור למשרד חדש – תהליך זה יהיה עבורה קל בהרבה, שכן היא תוכל למכור את המשרד הישן ובסכום זה לקנות משרד חדש. חברות המעוניינות להרחיב בעתיד את השירותים שהם מספקות גם לצורך שירותי נדל"ן, יוכלו לקנות משרד, במידה ויש באפשרותן לבצע קניה זו מבחינה כלכלית, ובכך להבטיח לעצמן אפשרות לעשות בשטח המשרד שימושים נוספים בעתיד, שיביאו עימם כמובן רווחים נוספים. יתרון נוסף שחברה מבטיחה לעצמה בעת קניית משרד היא שאין הפתעות שעלולות לקרות בנוגע לנכס – כלומר, במידה ומשכירים משרד, עולה אפשרות כי בעלי הבניין יחליטו לסיים את ההתקשרות עם החברה השוכרת את המשרד, מה שעלול להשאיר את העובדים ללא מבנה קבע. כאשר קונים משרד שכזה – בעל החברה יכול להבטיח את יציבות החברה בתחום זה.

 

מה הם היתרונות של שכירת משרד?

חברות אשר לא מסוגלות מבחינה כלכלית לקנות בעצמן נכס שישמש כמשרד, כנראה יפנו לאפשרות של שכירתו של אחד כזה. אך האמת היא, שגם באפשרות זו טמונים מספר יתרונות – ראשית, שכירת משרד מאפשרת התחייבות לפרקי זמן קצרים בהרבה. כיום העולם משתנה מעת לעת, ותקופת הקורונה היא רק דוגמא אחת לכך, וישנם אירועים לא צפויים שעלולים לשנות את עתיד החברה ואת ייעודה. על כן, כאשר חברה משכירה משרד, היא פותחת לעצמה צוהר לשנות את מיקום העבודה של החברה, או את צורת העבודה בעת הצורך. גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שקנייה של משרד מצריכה עמידה בתנאי רכישה מחמירים בהחלט, שלא כך חברה יכולה להרשות לעצמה. חלק מתנאים אלו הינם הון עצמי של לפחות 50 אחוז מהנכס, ריבית לשנה צמודת מדד, מס רכישה, וכן הלאה.

 

לסיכום

לקניית משרד, כמו גם להשכרה של אחד כזה, ישנם גורמים חיוביים וגם כאלה שפחות, שיש לקחת אותם בחשבון ולהתייחס אליהם במלוא תשומת הלב. ערכו לעצמכם רשימה של כל אלו, ובחרו באפשרות שתטיב ביותר עמכם ועם עתיד החברה שלכם. בהצלחה!

בניין

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי