לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה לאחר אירוע מוחי?

אירוע מוחי יכול לגרום לנזקים נוירולוגיים עקב ההפרעה באספקת הדם למוח. ניתן לקבל פטור ממס הכנסה עקב אירוע מוחי בלבד כאשר בעקבותיה נקבעת לאדם נכות רפואית בשיעור של 100% בגין האירוע ובמידה וזו נקבעת לתקופה העולה על 185 ימים. הפטור יינתן גם כאשר המטופל סובל בעיות רפואיות נוספות שיחד עם האירוע המוחי מגיע לכדי נכות רפואית משוקללת של 90%.

 

בדיקות רפואיות נדרשות

על מנת להיות זכאים לפטור ממס הכנסה אין צורך שמי שעבר אירוע מוחי יאבד את כושר העבודה שלו. דרגת הנכות לפטור ממס הכנסה למי שעבר אירוע מוחי נקבעת על ידי ועדות לקבלת פטור ממס הכנסה היושבות בביטוח הלאומי. טרם הגשת הבקשה וכל מנת לבסס את הפגיעה  צריך לבצע בדיקות   CT/ MRI מוח ודופלר עורקי צוואר.

בדיקות רפואיות

טפסים שיש להגיש

על מנת להתחיל בתהליך קבלת פטור ממס הכנסה יש לגשת לפקיד השומה במס הכנסה באזור מגוריכם  ולהגיש טופס 169 א של מס הכנסה, טופס בקשה לוועדה לקביעת אחוזי נכות למס הכנסה. בנוסך יש להגיש טופס 169 ב של מס הכנסה, טופס ויתור סודיות רפואית וטופס 1516 של מס הכנסה, טופס בקשה לפטור ממס על רקע נכות ושובר אגרה משולם.

כאשר מדובר על אירוע מוחי מומלץ לצרף לבקשה גם סיכומי אשפוז בבתי בחולים, צילומים ובדיקות דימות, מכתב סיכום מהנוירולוג, מכתב סיכום מרופא השיקום, חוות דעת רפואית פסיכיאטרית וסיכום פיזיותרפיה.

 

הגשת ערער על החלטת הוועדה

במקרה בו הוועדה מצאה כי לתובע אין את אחוזי הנכות הרפואית הנדרשים לקבלת פטור ממס הכנסה עקב ליקוי בודד בשיעור של 100% נכות רפואית  או של מספר ליקויים בשיעור משוקלל של 90%  נכות רפואית ניתן להגיש ערעור בתוך 45 ימים מעת קבלת ההחלטה אל הוועדה הרפואית לעררים. לשם כך  יש לשלם שובר תשלום בסך 950 שקלים ולהגיש את הבקשה לפקיד השומה.

 

תוקף הפטור

כאשר הוועדה מחליטה על מתן הפטור הוא יהיה תקף כבר מהרגע שבו הוא התקבל עבור ההכנסות העתידיות וניתן בנוסף לתבוע החזרי מס רטרואקטיביים. מי שעבד כשכיר טרם קבלת הפטור יכול להגיש בקשה להחזרי מס עד 3 שנים ממועד הגשת הבקשה לקבלת הפטור ממס ועובדים עצמאים המגישים דוחות למס הכנסה עד 6 שנים ממועד זה.

 

תקרת הפטור

מי שנקבע לו פטור ממס הכנסה עקב אירוע מוחי זכאי בכל הנוגע להכנסות מיגיעה אישית קרי מעבודה בתקרה של 618,000 ₪ לשנה כאשר הנכות נקבעה לתקופה של 365 ימים ומעל למי שנקבעה נכות לתקופה של 185 ימים עד ל- 364 ימים  תקרת הפטור היא ל- 74,040 ₪ לשנה. על ההכנסות הכוללות הן הכנסות מיגיעה אישית והן הכנסות שאינן מיגיעה אישית התקרה שנקבעה היא על 74,040 ₪  לשנה.

לאחר שבץ מוחי

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

4 חוקים שיש להתקנת מצבר

התקנה של מצבר היא אחת הפעולות הכי שכיחות בעולם הרכב. המצבר הקלאסי הוא רכיב בעל תוחלת חיים יחסית קצרה שלאר חלקי הרכב, מה שאומר שאם