לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

במה כרוכה התמחות של עורך דין פלילי?

הדין הפלילי הוא התחום הנוצץ והמבוקש ביותר של עריכת דין. פשעים ועבירות פליליות היו ותמיד יהיו מרתקים, מרגשים, מעצבנים ומכעיסים, אי אפשר להיות אדיש אליהם. מכיוון שהם כאלו רבים מהפונים ללימודי עריכת דין מבקשים לעצמם להתמחות בתחום הפלילי בכדי להיות בתוך העניין והריגוש. אם זאת הדרך לתעודת עורך הדין ועוד יותר להתמחות בפלילים לא כל כך פשוטה.

 

להיות עורך דין

עורך דין במודיעין, אם גם אתם רוצים שיחפשו אתכם בגוגל כעורכי דין, אז הדרך להיות עו"ד מתחילה בלימודי תואר ראשון בתחום המשפטים. הלימודים צריכים להתקיים במוסד אקדמאי מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה והם נמשכים כשלוש וחצי שנים. לאחר קורסי המבוא והבסיס מתחילים הסטודנטים בבחירת קורסים בהתאם לתחום ההתמחות בו הם מעוניינים.

הסתיימו הלימודים?, יופי, עכשיו על הסטודנטים לעבור התמחות במשרד עו"ד  (במשך שנה או שנתיים – תלוי באיזו שנה התחלתם ללמוד – הדרישה שונתה בשנת 2015 משנת התמחות לשנתיים). בסיום ההתמחות עליכם לגשת לבחינות לשכת עורכי הדין המתקיימות פעמים בשנה ואם עברתם את הבחינה אז אפשר לקרוא לכם עורכי דין. מזל טוב.

 

בחירת התמחות

ללומדים משפטים יש מגוון של תחומי משפט לבחור להתמחות בהם. דיני מיסים, דיני עבודה, דיני נזיקין, דיני מקרקעין, משפט בין לאומי, שוק ההון, דיני הייטק, משפט עסקי ומסחרי ופלילי. בסיום הלימודים מחפשים הסטודנטים משרד עו"ד שעוסק בתחום בו גילו עניין ושיהיה מוכן לקבל אותם להתמחות.

 

תוספת רצויות להתמחות בתחום הפלילי

לרוב סטודנטים בוחרים בתחום התמחות שמעניין אותם ויש להם כישורים ונטייה אליו. אולם לימודי המשפט הם לרוב ממוקדים בלימוד חוקים ותקנות ולא מרחיבים ידע תומך ומשלים שחשוב להבנת רקע. לכן מומלץ לסטודנטים להוסיף ללימודי ההתמחות עצמם גם לימודי ידע המשיקים ומשלימים את תחום ההתמחות, למשל לתחום ההתמחות הפלילית רצוי להוסיף קורסים שונים בתחומי הפסיכולוגיה והקרימינולוגיה.

 

ההתמחות בפלילים

כאמור בסיום הלימודים באקדמיה, הסטודנטים מחפשים מקומות להתמחות. סטודנטים בתחום הפלילי לרוב יחפשו התמחות במשרדי עו"ד המתמחים בתחום הפלילי או במסגרת הציבורית באמצעות פרקליטות המדינה בתפקיד של סנגורים ציבורים או תובעים מטעם רשויות המדינה. כמתמחים הם מתלווים לעורכי דין ותיקים לדיונים בבתי משפט, מגיעים לבתי המעצר לשיחות עם עצורים (לקוחות), מתעמקים בכתבי אישום, כותבים טענות, תגובות ופניות לבית משפט, ליווי בגביית עדויות ועוד.

 

לסיכום

כשאתם צריכים עו"ד עליכם לבחור לפי סוג ההתמחות שרלוונטי לבעיה המשפטית שלכם. כמו שלא תלכו לרופא עור עם בעיה בלב, כך לא תלכו לעו"ד בתחום המקרקעין עם בעיה בתחום הפלילי. התחום הפלילי אולי אינו המורכב ביותר מבחינת כללים, תקנות ודקויות אך הוא בהחלט אחד מהתחומים עם פוטנציאל גרימת הנזק הגדול ביותר ולכן עליכם לבחור היטב את העורך דין המתאים.

שופטת

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי