לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

בזבוז כסף עקב הימורים – 5 דרכים לגילוי

תעשיית ההימורים מגלגלת מאות מיליארדי דולרים ברחבי העולם ונחשבת לעוגן כלכלי ותיירותי עבור מדינות ומחוזות רבים. רבים מאלה שמהמרים מצליחים לשמור על איזון בחייהם, אך לתעשיית ההימורים יש גם צד אפל של התמכרות, מה שיכול להרוס את איכות החיים ולעיתים גם לרסק זוגיות. יש מצבים במערכת יחסים בהם בן או בת הזוג מתחילים להתנהג באופן חריג. אם מדובר בהתמכרות להימורים ישנם מספר סימנים בולטים לכך. ריכזנו 5 דרכים לגילוי בזבוז כסף על הימורים.

 

1. מעקב אחר הוצאות

הדרך הראשונה והפשוטה ביותר לגלות את בזבוז הכסף על הימורים היא לעקוב אחר ההוצאות באופן שוטף. הוצאות כספיות חריגות וכספים שנעלמים מחשבון הבנק הם אור אדום. להוצאות אלה יכולות להיות מספר סיבות שאחת מהן היא הימורים חוקיים או לא חוקיים. אם ההוצאה על הימורים היא משמעותית, זהו סימן ברור לכך שצריך לשקול לסייע לבן או בת הזוג ולהסביר להם שהמוצא הנכון הוא פשוט – גמילה מהימורים.

נכסים דיגיטליים

2. רגזנות ועצבים מתוחים

ניתן לזהות סימן אזהרה ברור נוסף להתמכרות להימורים כאשר בן/בת הזוג הופכים להיות רגזנים, עצבניים או כאשר הם הופכים מוטרדים בקלות. אנשים מכורים להימורים יכולים לחוות תנודות קיצוניות במצבי הרוח בהתאם להצלחה או כישלון בהימורים. כאשר הם מפסידים, הם נכנסים לדיכאון, חרדה או עצבים.

ולהיפך, כאשר הם מנצחים, הם חשים רגעי התלהבות ועוררות מוגזמים. תנודות קיצוניות אלה במצבי הרוח ללא סיבה ברורה יכולות להצביע על התמכרות להימורים. כאשר בן/בת הזוג מתקשה לממן את ההתמכרות להימורים ומתחיל לצבור חובות, הוא יחוש עצבים, דיכאון וייאוש, ולהפנות זאת לסביבה הקרובה. הוא עלול לכעוס כשתבקשו לדעת לאן הלך הכסף או תנסו להטיל מגבלות על הוצאות.

 

3. הלוואות כספיות למימון סגנון החיים

סימן אזהרה נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא כאשר בן הזוג לווה כסף או מנסה לגייס כסף באופן חוקי אך חריג, או באופן לא חוקי – וזאת רק כדי להמשיך להמר. כאשר אדם מגייס הלוואות מחברים או הורים למטה לא מוצהרת, זה מעלה חשד שהדבר נעשה לצורך מימון הימורים, וכאן מדובר כמעט בוודאות בהתמכרות שגורמת לבזבוז כסף הרסני.

 

4. השלכות שליליות בחיים

דרך נוספת להבחין בבעיה היא אם ההימורים מתחילים להשפיע לרעה על תחומים אחרים בחיים. אם מזניחים מחויבויות משפחתיות או חברתיות, מפספסים ימי עבודה, כשהציונים בלימודים מתדרדרים או כשהזוגיות מתחילה להיפגע משמעותית. במצבים שכאלה יתכן שההימורים משתלטים על האדם, וגורמים לו לבזבז באופן לא מבוקר.

 

5. התלהבות מופרזת והתמכרות

סימן אחרון שחשוב מאוד לשים לב אליו הוא רמת ההתלהבות ותחושת ההתמכרות להימורים. מי שמציג התלהבות מופרזת כל פעם שהוא מהמר או חושב על הימורים, מציג דחף בלתי נשלט להמשיך לשחק שוב ושוב למרות ההפסדים, וקשה לו מאוד להפסיק גם כאשר כסף רב הולך לריק, כנראה שיש בעיה של התמכרות. זוהי אינדיקציה חזקה שההימורים הפכו לבעיה ממשית בחיים שגורמת לבזבוז כסף רציני.

 

ניטור והתבוננות

באמצעות ניטור והתבוננות בהיבטים אלה של התנהגות בן או בת הזוג ניתן לזהות את בזבוז הכסף הנגרם כתוצאה מהימורים. כאשר מזהים סימני אזהרה אלה, חשוב להודות שהמצב יצא משליטה ולנקוט בצעדים על מנת לעצור את מעגל ההתמכרות וההפסדים.

יש לשקול לפנות לעזרה מקצועית משותפת, להטיל מגבלות ברורות על היקף ההימורים, ולהתמודד עם הגורמים הפסיכולוגיים להתמכרות. על ידי צעדים אלה ניתן להחזיר שליטה על החיים, למנוע בזבוז כספי מיותר בעתיד ולהציל את הזוגיות.

בזבוז כסף עקב הימורים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

4 חוקים שיש להתקנת מצבר

התקנה של מצבר היא אחת הפעולות הכי שכיחות בעולם הרכב. המצבר הקלאסי הוא רכיב בעל תוחלת חיים יחסית קצרה שלאר חלקי הרכב, מה שאומר שאם