לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

ארבעה דברים שחשוב לזכור בעת בחירת עורך דין צוואות וירושות

שירותיו של עורך דין צוואות וירושות נדרשים, הן לעריכת צוואה והן בעת חלוקת עיזבונו של מוריש לאחר פטירתו. מצבים אלו קשורים מאוד האחד בשני וככל שהמוריש יכתוב צוואה ברורה ומפורטת יותר כך הסיכויים לסכסוכי ירושה לאחר פטירתו יקטנו. הליווי המשפטי של עורך דין ירושות וצוואות יכול להיות בעל משמעות עצומה מבחינה כלכלית על היורש ולכן חשוב למצוא עורך דין מתאים.

 

נקודה ראשונה – ערעור על הצוואה

מלבד לניסוח ועריכת צוואה שירותיו של העורך דין נדרשים כאשר מי מהיורשים מערער על תוכן הצוואה או מבקש לערער על תוקפה בעילות המשפטיות הרלוונטיות. הדבר הראשון בו נעסוק לקראת בחירת עורך דין לשם ערעור על צוואה הוא החשיבות של הזמן. ניתן לערער על צוואה באמצעות שני הליכים, התנגדות להוצאת צו קיום צוואה או בקשה לביטול צו קיום צוואה.

בכל מקרה של רצון למנוע את חלוקת העיזבון בהתאם לצוואה חשוב למצוא עו"ד ירושה מומלץ שימליץ כיצד מבחינה משפטית תהיה הדרך היעילה ביותר. על מנת לערער על הצוואה יש לפעול במסגרת ההליך המתאים לרשם לענייני ירושה בתוך המועד הקבוע שנקבע בסדרי הדין. אי הגשת הבקשות במועד יכולה לפגוע ביכולתכם לערער ולכן יש להתייעץ עם עורך הדין מוקדם ככל שניתן.

ערעור על הצוואה

נקודה שנייה – התמחות משפטית בתחום

על מנת להצליח בהליכים המשפטיים הנוגעים לקיום הצוואה או ערעור עליה חשוב לקבל ליווי משפטי של עורך דין המתמחה ספציפית בתחום. חשוב להבין כי בגלל השוני העצום בתחום המשפט והמורכבות של כל תחום משפטי, נדיר למצוא עורך דין המתמחה בכלל התחומים. מי שטעון למומחיות בכל התחומים, ככל הנראה אינו מומחה לאף תחום.

הצלחה בתיקי ירושה מצריכה מומחיות ספציפית בנושא רגיש ומורכב זה. בעת בחירת עורך דין כדאי למצוא כזה שדיני ירושה הם  תחום התמחות ראשי בעיסוקו.

 

נקודה שלישית – ניסיון וקבלות

בעת בחירת עורך דין צוואות וירושות חשוב שלא להתפשר על הניסיון.  כל חוסר דיוק עלול להוביל להפסד בתיק על כל המשתמע מכך ללקוח וכדאי למצוא עורך הדין עם ניסיון רב בתחום. ניתן כיום לבדוק את המוניטין של כל עורך דין ברשת ובתקשורת הראשונית מומלץ לבקש המלצות של לקוחות עבר ודוגמאות מעשיות לתיקים דומים לשלכם אותם העורך דין ליווה בעבר.

ערעור על הצוואה

נקודה רביעית – רושם ראשוני

הנקודה האחרונה בה נעסוק היא הרושם הראשוני. לקראת בחירת עורך דין שילווה אתכם בתיק ירושה, חשוב שלא לסגור שום דבר לפני שפגשתם את העו"ד פנים אל פנים. בפגישה נסו לחוש את הכימיה בניכם ונסו להבין אם לעורך דין אתו אתם פוגשים יש את הרגישות הנדרשת וההבנה המשפטית שאתם מצפים למצוא במי שעתיד ללוות אתכם בהליך הארוך והמורכב.

 

סיכום בחירת עו"ד צוואות וירושות

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בארבעה דברים חשובים שחשוב לקחת בחשבון לקראת בחירת עו"ד בתחום. כפי שציינו, חשוב למהר ולמצוא ייצוג משפטי בהתאם למועדים שנקבעו בסדרי הדין, על מנת שלא לפספס את הרכבת המשפטית. כדאי למצוא עורך דין שהתחום הוא במסגרת המומחיות המרכזית שלו וכזה עם ניסיון מעשי בליווי תיקים כשלכם.

עוד ירושה מומלץ

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי