לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

אילו סוגי עבירות תנועה הקיימות בישראל

כמעט כולנו עולים על הכביש מדי יום, בין אם זה כדי לנסוע אל מקום העבודה, אל הלימודים, לאירוע או לכל סיבה אחרת. הנסיעה על הכביש מתבצעת תחת מגבלות שונות של החוק, כדי לשמור על הבטיחות של כלל הנוסעים על הכביש. במאמר הבא נסקור את המקרים שבהם מתבצעות עבירות תנועה בישראל.

 

נהיגה בשכרות

אחת מעבירות התנועה החמורות ביותר שקיימות בחוק, היא עבירת הנהיגה בשכרות. החוק קובע שאסור שלנהג צעיר ימצא כלל אלכוהול בדם, בעוד שלנהג וותיק יכול להימצא עד 290 מיקרוגרם אלכוהול בבדיקת נשיפה. משטרת ישראל אוכפת בצורה גבוהה יחסית את העבירה הזאת, על ידי הצבת בדיקות פתע ביציאות ממוקדי בילוי רבים בסופי השבוע. בחוק נקבע מינימום של שלילת רישיון נהיגה לשנתיים עבור מי שייתפס מבצע עבירה זו לראשונה. לפרטים נוספים אפשר לפנות אל עורך דין תעבורה ערן עקראוי ושות'.

נהיגה בשכרות

נהיגה תחת השפעת סמים

עבירה זו, בדומה לעבירת הנהיגה בשכרות, נחשבת גם כאחת מעבירות התנועה החמורות ביותר בחוק. השפעת סמים יכולה להשפיע על קבלת ההחלטות של הנהג על הכביש וכן על זמן התגובה שלו, מה שמעמיד בסיכון גבוה מאוד את שאר הסובבים על הכביש. הענישה המינימלית דומה לענישה על נהיגה בשכרות – לפחות שנתיים שלילה של רישיון הנהיגה של הנהג שביצע את העבירה.

 

אי ציות לרמזור אדום

בישראל, הרמזורים הם מחייבים. כאשר נהג אינו עוצר ברמזור אדום, הוא מסכן בכך את הנהגים האחרים שעשויים להגיע מהצדדים האחרים של הכביש. לכן, המחוקק קבע שאי ציות לרמזור אדום יגרור ענישה משמעותית. נהג שייתפס כי חצה ברמזור אדום, "יזכה" ב-10 נקודות שירשמו לחובתו. כמו כן, הוא עשוי במקרים מסוימים להיות מזומן לדין, מה שיכול להחמיר את הענישה שלו.

אי ציות לרמזור אדום

אי ציות לתמרור עצור

כמו רמזור אדום, גם תמרור עצור מחייב את הנהג בעצירה מוחלטת לפני קו העצירה. תאונות רבות בישראל מתרחשות עקב נהגים שלא עצרו כפי שמחייב החוק לאחר שהבחינו בתמרור עצור, מה שעולה בחיי אדם ובנזק לרכוש. נהג שיבצע עבירה זו, ייקנס ב-250 שקלים ויירשמו לחובתו 4 נקודות. במקרה וסיכן בצורה ממשית נהגים אחרים, הוא עשוי לקבל הזמנה לדין.

 

שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה

לכולנו יש עניינים חשובים יותר או חשובים פחות בטלפון הנהג, אבל ככה או ככה, כשאנחנו משתמשים בטלפון הנייד בזמן הנהיגה אנחנו יכולים לסכן את החיים שלנו ושל הנהגים האחרים בכביש. נהג שייתפס משתמש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה יקבל נקודות לחובתו.

 

נסיעה במהירות מופרזת

באמצעות אקדח לייזר, מצלמות ייעודיות ורדאר מיוחד בתוך ניידות המשטרה, יכולה המשטרה לזהות נהג שנוסע במהירות מופרזת. עד 20 קמ"ש מעל המותר בחוק, יקבל הנהג שביצע את העבירה קנס כספי בלבד, אך מעבר לכך הוא יקבל ניקוד, עשוי להיות מוזמן לבית המשפט ורישיון הנהיגה שלו עשוי להישלל.

עבירות תעבורה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי