לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

אילו הטבות מס אפשר לקבל בגלל מחלה כרונית?

מדינת ישראל מעניקה הטבות מס שונות בגין מחלות כרוניות. המטרה של אותן הטבות היא לא רק לאפשר למי שסובלים מאותן מחלות להרוויח יותר כסף מבלי להוסיף שעות עבודה אלא גם לעודד אותם להיות חלק מהשוק. חשוב לציין שלא כל מחלה מעניקה את כל ההטבות, ובדרך כלל הדבר יהיה תלוי באחוזי הנכות הנכות שנפסקו לטובתכם. כאן נספר לכם איך זה עובד. 

 

ייעוץ מקצועי

עוד לפני שנתחיל לדבר על הטבות המס עצמן, חשוב להבין שלממש את אותן הטבות יכול להיות דבר לא פשוט. העבודה מול כל אותם גופים עלולה להיות מורכבת, ואם אין לכם ניסיון בהתמודדות מול מערכות בירוקרטיות סבוכות אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה. זו בדיוק הסיבה שכדאי לכם להכיר את חברת בשביל הזכויות שתוכל לעשות עבורכם את העבודה בכל הנוגע למימוש זכויות.

ייעוץ מקצועי

פטור ממס הכנסה

הפטור המשמעותי ביותר אותו ניתן לקבל בגין מחלה כרונית הוא פטור מלא ממס הכנסה. אמנם, לא כל מי שסובל ממחלה כרונית אכן זכאי לקבל את הפטור הזה, אך מי שכן, מדובר על פטור משתלם במיוחד. הפטור ניתן בדרך כלל למי שהמחלה שלו מזכה אותו ב90 אחוזי נכות לפחות. אם אתם עומדים בסטטוס או לפחות קרובים אליו, כדאי לבדוק את הזכאות שלכם לפטור הזה.

פטור ממס הכנסה

נקודות זיכוי

כאמור, פטור מלא לא ניתן לכל מי שסובל ממחלה כרונית, ובדרך כלל הדבר יהיה תלוי בחומרת המחלה. עם זאת, נקודות זיכוי במס הכנסה יכולות להוות תחליף לפטור מלא. הנקודות הללו מורידות את שיעור המס אותו אתם חייבים לשלם, וגם אם אינן מעניקות לכם פטור מלא, עדיין כדאי לבדוק את האפשרות הזו כדי לשלם פחות מס.

 

איך קובעים את הפטור

מה שמשפיע על הפטור אותו תקבלו הוא המצב הרפואי שלכם. ישנן מחלות שעבורן מוגדר מראש שהן מעניקות פטור מלא ממס הכנסה, בעוד שמחלות אחרות רק מעניקות נקודות זיכוי. בדרך כלל תצטרכו לעבור וועדות בדיקה של הביטוח הלאומי בהן רופאים יבדקו את המצב שלכם ויכריעו כמה אחוזי נכות מגיעים לכם. בהתאם לכך תקבלו את הפטור הרלוונטי.

 

החזר רטרואקטיבי

פטור ממס ניתן בצורה רטרואקטיבית לתקופה של עד 6 שנים. אז אם לא הצלחתם להוציא את הפטור שלכם בזמן תוכלו לקבל את הפטור שלכם לתקופה של עד שש שנים, במידה והפטור ניתן לכם לתקופה הזו.

 

לסיכום

הטבות מס בגין מחלה כרונית מאפשרות לכם להמשיך לעבוד מספר שעות דומה ולהרוויח משכורת גבוהה יותר. הפטור ניתן למי שסובלים ממחלה כרונית שמקשה על שגרת חייהם, וככל שהמחלה קשה יותר כך היקף הפטורים יהיה גבוה יותר. כדי לממש את הזכויות שלכם בצורה מלאה, ההמלצה שלנו היא לפנות לייעוץ מקצועי, שם יעזרו לכם להתמודד מול רשויות המס והביטוח הלאומי בקלות.

אילו הטבות מס אפשר לקבל בגלל מחלה כרונית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

4 חוקים שיש להתקנת מצבר

התקנה של מצבר היא אחת הפעולות הכי שכיחות בעולם הרכב. המצבר הקלאסי הוא רכיב בעל תוחלת חיים יחסית קצרה שלאר חלקי הרכב, מה שאומר שאם