לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

איך בוחרים עורך דין לתביעה נגד הבנק?

לשם הגשת תביעה נגד הבנק יש צורך לגבש את היסוד לעילת התביעה. עילת תביעה יכולה להתבסס על הפרת אמון של הבנק כלפי הלקוח או הציבור. עילת תביעה יכולה להיגרם להתבסס על מקרים בהם הבנק לא שמר על חובתו לזהירות ולשמירה על האינטרסים של התובע. במאמר זה נרחיב על הנושא של תביעות בנקים ומה יש לקחת בחשבון בתהליך בחירת העורך דין.

 

קשר חוזי ויחסי כוחות

הקשר בין הלקוח לבנק בו המנהל את חשבונו הוא קשר חוזי וחלים לגביו דיני חוזים. ההתניות בחוזים החתומים בין הלקוח לבנק מחיבות את הבנק לנהוג בהתאם לנחתם, תוך קיום הוראותיו של הלקוח. המחוקק אך לקח בחשבון את יחסי הכוחות הלא שוויוניים שבין הבנק ללקוח וחייב את הבנק לנהוג בתום לב בין היתר בעת מתן אשראי. עוד על כל ראו, https://narkis-law.com

 

מקרים נפוצים המצדיקים תביעה

ישנם מקרים בהם פעולות הבנק עשויות להצדיק תביעה משפטית כנגדו, בין היתר כאשר לקוח ביטל המחאה בהתאם לדין ולמרות זאת הבנק העביר תשלום כנגד המחאה מבוטלת. מקרים נוספים שעשויים להצדיק תביעה יכולים להיות לאחר שהבנק חשף פרטי חשבון לגורמים לא מורשים בניגוד למחויבות של הבנק לסודיות או מתן ייעוץ פיננסי בעייתי בניגוד להנחיות.

אחת הסיבות הנפוצות להגשת תביעה כנגד הבנק הוא לאחר הגבלת אשראי שרירותית שפגעה בלקוח. החלטה על הגבלת אשראי צריכה להיעשות בהתאם לחוק תוך ירידה לפרטים ומתן יחס אישי ופרטני לכל לקוח בתהליך.

 

בחירת עורך דין

לשם הגדלת הסיכוי להצליח בתביעה חשוב לקבל ליווי משפטי מעורך דין המתמחה בתחום. בחירת עורך דין אינה משימה פשוטה בכל תחום וכך גם כאשר מדובר על בחירה של עורך דין לליווי תביעה כנגד בנקים. ניתן לקבל כיום מידע רב ברשת לגבי עורכי דין המתמחים בתחום וחשוב לראות שהאתר של המשרד כולל מידע עדכני ורלוונטי לתחום זה.

 

ניסיון ומקרי עבר

חשוב לבדוק, הן ברשת והן לאחר יצירת קשר את הניסיון המעשי של העורך דין בתביעות עבר מסוג זה ולברר כיצד ההליכים הסתיימו ובאיזה אופן. תביעות נגד בנקים במקרים רבים מוסדרים מחוץ לבית המשפט לאחר ניהול משא ומתן והגעה לפשרה. חשוב לברר, הן על פשרות והן על ניצחונות בערכאות הרלוונטיות. בדקו, הן את אתר העורך דין ואת מה נאמר עליו ברשת.

 

סיכום בחירת עורך דין

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בתביעות כנגד הבנק ובחירת עורך דין מייצג לתביעה. כפי שציינו, חשוב לוודא את הניסיון והמקצועיות של העורך דין ואת מומחיותו הספציפית לתחום. חשוב לבדוק תיקי עבר והישגים בבית המשפט ומחוצה לו במקרים דומים לשלכם. חשוב להתייעץ עם העו"ד לגבי כל מקרה אם אכן מתקיימת עילת תביעה על מנת שלא תבזבזו את זמנכם.

עורך דין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי