לייעוץ עם עו"ד חייגו עכשיו:

ההשלכות המשפטיות של תביעת לשון הרע

בשנים האחרונות ישנה עלייה משמעותית במספר התביעות שעוסקות בלשון הרע. רבים סוברים כי הדבר נובע מתוך השימוש באמצעי המדיה השונים שמאפשרים לרבים לכתוב תגובות פוגעניות מבלי לחשוב פעמיים. המדריך הנוכחי יציג בפניכם את כל המידע הנוגע להשלכות המשפטיות של תביעת לשון הרע. אם יש לכם קשר לדבר, כדאי שתקראו את השורות הבאות באופן מעמיק.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי אנו כותבים לאחר שפנינו אל גורמים שיודעים דבר או שניים בתביעות לשון הרע. מדובר באנשים כמונו, כמוכם, שמצאו את עצמם ביום בהיר אחד מתמודדים אל מול שיח פוגעני שנאמר להם פנים מול פנים או באמצעות אחת מהמדיות השונות. הגענו אליהם לאחר שפרסמנו מודעה בעיתון וציינו כי אנו רוצים לקבל מידע מעמיק אודות ההשלכות המשפטיות של תביעות מסוג זה וחשוב לנו לשמוע עליהם מגורמים יודעי דבר. זו ההזדמנות להודות לאלו שפינו מזמנם וסייעו לנו בכתיבת המדריך החשוב הזה.

 

ההשלכה המשפטית ה – 1 שאתם צריכים לדעת על תביעת לשון הרע: התשלום

אם אמרתם משהו פוגעני שיכול להיתפס מבחינת החוק כלשון הרע, אתם עשויים לשלם לא מעט כסף לצד שנפגע מכם. מדובר בהשלכה משפטית חמורה מאוד. שכן, אם תשאלו כל עורך דין לשון הרע לגבי התשלום המקסימלי שבית המשפט יכול לקבוע לכם, אתם תגלו שמדובר בלא פחות מ – 100 אלף שקלים.

 

ההשלכה המשפטית ה – 2 שאתם צריכים לדעת על תביעת לשון הרע: אי הנעימות

בית המשפט לא מקבל בעין יפה את התביעות הללו. תביעות של לשון הרע נתפסות כחמורות ביותר. שכן, הן פוגעות לא פעם באדם מסוים מבחינה כלכלית ונפשית. יש מי שאומרים שחץ שפוגע לא יכול לחזור. כדאי שתזכרו זאת. כי אם תדברו לשון הרע על אדם אחר, אתם תרגישו חוסר נעימות שלא ניתן להסביר אותו במילים. שכן, את החץ שלכם אתם כבר יריתם בו, כבר פגעתם, ואתם לא תוכלו לחזור לאחור.

 

טיפ מאתנו: תסתייעו בעורך דין מומלץ

זה לא משנה באיזה צד של התביעה אתם נמצאים. בין אם דיברתם לשון הרע על אדם אחר ונתבעתם על כך ובין אם אתם אלו שתובעים אדם אחר, דעו כי אנו ממליצים לכם להסתייע בהקדם בעורך דין מומלץ. כזה שיש עליו חוות דעת חיוביות מצד לקוחות קודמים. שכן, אתם תצטרכו ליווי בעת ההגעה אל הדיונים בבית המשפט. כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם בוחרים בעורך דין מומלץ וטוב, עליכם לבדוק פרטים אודות עורך דין באמצעות הפלטפורמות הבאות:

  • גוגל (לשונית הביקורות)
  • קבוצות פייסבוק
  • שיחות עם מכרים

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם את ההשלכות המשפטיות החשובות ביותר של תביעת לשון הרע. בהזדמנות זו, רגע לפני סיום, אנו מאחלים לכם שלא תדעו לשון הרע עוד לעולם.

תביעת לשון הרע

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף בנושא

כך תגישו תביעת נכות לביטוח לאומי

זכאות לגמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי יכולה לסייע רבות לאנשים הסובלים ממוגבלות או מחלה כרונית, אך התהליך של הגשת התביעה עשוי להיות מורכב ומייגע. במאמר

כל מה שחשוב לדעת על הצוואה שלכם

לאחרונה אנו שומעים לא מעט על עריכת צוואות ומבינים שאין לנו את המידע הבסיסי בנוגע לעניין חשוב זה. לכן החלטנו לעיין בספרות שעוסקת בתחום, כדי